دادستان کاشمر:

عدم آگاهی شهروندان از حقوق قانونی خود یکی از دلایل وقوع جرائم است

کاشمر (پانا) - دادستان شهرستان کاشمر به مناسبت‌ هفته قوه قضائیه گفت عدم آگاهی شهروندان از حقوق قانونی خود یکی از دلایل وقوع برخی از جرائم است. در این راستا طرح هر مسجد یک حقوقدان، جهت بالابردن اطلاعات مردم در مساجد اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
عدم آگاهی شهروندان از حقوق قانونی خود یکی از دلایل وقوع جرائم  است

حجت‌الاسلام اسماعیل بلوچ‌زاده با اشاره به اینکه دادستانی به‌عنوان رئیس دادسرا و نماینده مدعی‌العموم جایگاه و مأموریت‌های متعدد و متکثری دارد، ابراز کرد: تمامی وظایف محوله در راستای خدمت به مردم، ارائه خدمات قضایی و مرجع تظلم خواهی است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر تکریم ارباب رجوع را جزو اولویت‌های دادستانی دانست و بیان کرد: باید شأن و منزلت مراجعه‌کننده به دادسرا حفظ شود چراکه احترام به مراجعین جزو اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه امروزه اکثر کلاهبرداری ها در بستر فضای مجازی بوده، افزود: مردم باید سطح آگاهی خود را در زمینه های مختلف بالا برده تا بازیجه کلاهبرداران قهار نشوند و دسترنج چند ساله خود را از دست ندهند.

بلوچ زاده با تاکید بر اینکه عدم آگاهی شهروندان از حقوق قانونی خود یکی از دلایل وقوع برخی از جرائم است از برگزاری طرحی در این شهرستان به نام (هر مسجد یک حقوقدان) خبر داد و اذعان کرد: تاکنون نزدیک به 4 مسجد این شهرستان به این طرح پیوستند که به امید خدا تا چند ماه آینده این طرح در تمامی مساجد این شهرستان اجرا می‌شود.

در پایان نیز حجت الاسلام اسماعیل بلوچ زاده به مناسبت هفته قوه قضائیه از آزادی 150 زندانی جرایم غیرعمد و یک زندانی محکوم به قصاص در این شهرستان خبر داد.

خبرنگار دانش آموز: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار