رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک هیأت ورزش‌های همگانی:

میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در بازی‌های کامپیوتری حدود ۲۳ سال است

اصفهان (پانا) - رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک هیأت ورزش‌های همگانی استان اصفهان اعلام کرد ۵۸ درصد شرکت‌کنندگان در بازی‌های کامپیوتری بازی‌های آنلاین را انجام می‌دهند و میانگین سنی افراد در بازی‌های کامپیوتری حدود ۲۳ سال است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در بازی‌های کامپیوتری حدود ۲۳ سال است

محمدمهدی کاظمی، رئیس کمیته ورزش‌های الکترونیک هیأت ورزش‌های همگانی در جلسه مسئولین رشته های ورزشی و بازی های رایانه ای و خبرنگاران استان اصفهان حضور یافت و اظهارات خود را بیان کرد

در جلسه حضور مسئولین رشته های ورزشی و بازی های رایانه ای و خبرنگاران استان اصفهان، محمدمهدی کاظمی در بحث گیم نت اظهار کرد: بازی های رایانه ای و الکترونیکی رایانه ای در کشور و در دنیا همه گیر شده است و افراد مختلف از سنین کوچک تا بزرگسال گوشی در دست دارند و بازی می‌کنند و آنها از مخاطبان ما هستند.

وی بیان کرد: در ابتدا بازی های کامپیوتری تا سال ۸۵ به عنوان بازی های کامپیوتری زیر نظر بنیاد ملی بازی رایانه ای بودند، اما از سال ۸۵ بین دو وزارتخانه تقسیم مسئولیت شکل گرفت که وزارت ارشاد به عنوان بنیاد ملی بازی رایانه ای و یا به عنوان محوطه تولید بازی های رایانه ای ایرانی اسلامی مسئولیت نظارت بر محتوای بازی های گیم نت و سطح جامعه را داشته باشد و بنیاد ملی و وزارت ورزش و جوانان، مسئولیت برگزاری مسابقات و استعدادیابی را دارد.

رئیس کمیته ورزش های الکترونیک هیأت ورزش های همگانی استان اصفهان افزود:این تقسیم هایی که از سال ۸۵ شروع شد در زیرمجموعه هیأت ورزش های همگانی کمیته ای تشکیل شد و به عنوان یک ورزش دیده شد.

کاظمی ادامه داد: از جمله اتفاقات خوبی که در چند سال اخیر افتاده است این است که اصفهان به عنوان پایتخت گیم نت کشور شناخته می‌شود و از جمله قهرمانان کشور همچون کیوان جوادی، نوید برهانی و پویان رحیمی که در مسابقات آسیایی و جهانی قهرمان شدند، اصفهانی هستند.

وی در رابطه با آمار گیمرهای کشور بیان کرد: طبق آمار وزارت ارشاد که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد تعداد گیمرهای کشور ۳۴ میلیون نفر هستند که ۵۹ درصد آنها مردان و ۴۱ درصد را زنان تشکیل می دهند.

رئیس کمیته ورزش های الکترونیک هیأت ورزش های همگانی استان اصفهان افزود: ۵۸ درصد گیمر ها بازی های آنلاین را انجام می‌دهند و میانگین سنی افراد در بازی های کامپیوتری حدود ۲۳ سال است.

کاظمی ادامه داد: دو ارگان در بحث مجوزهای بازی های رایانه ای داریم که یک ارگان گیم نت ها را متحد می‌کند،حدود ۷۰۰ گیم نت در سطح استان اصفهان وجود دارد که مسئول مجوز آن اتحادیه محصولات فرهنگی است و بحث مجوز باشگاه های ورزش های الکترونیک بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

دانش آموز خبرنگار : غزل صدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار