رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی:

سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی در اکثر شاخص‌ها در حال ارتقا و بهبود است

اراک(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی گفت طبق ارزیابی‌هایی که در سازمان دانش‌آموزی کشور صورت گرفته، سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی در اکثر شاخص‌ها در حال ارتقا و بهبود است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی در اکثر شاخص‌ها در حال ارتقا و بهبود است

رضا موچان در دیدار خبرنگاران پانا با مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانش آموزی اظهار کرد: در سال تحصیلی به پایان رسیده در بیش از هزار مدرسه تشکیلاتی، دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی فعالیت داشتند و بالغ بر ۵۰ هزار نفر در سامانه به عنوان عضو پیشتاز ثبت‌نام کردند.

وی افزود: هر گروه پیشتاز ۹ کمیته و زیر مجموعه دارد که شامل علمی، پژوهشی، امداد و نجات، خبرنگار، گروه فضای مجازی، جهادی، سفرهای تربیتی، بهداشت و سلامت، کارآفرینی و مراسمات مدرسه‌ای است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: در سازمان دانش‌آموزی معتقد هستیم که هر دانش‌آموز باید یک نقش اجتماعی داشته باشد و با شعار هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی در مجموعه تشکیلات سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌ می‌کنند.

موچان با اشاره به اقدامات سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد: مجلس دانش‌آموزی در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود و سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌های مختلفی دارد که می‌توان به مشاوران نوجوان مدیرکل، دانش‌آموزان زیارت اولی، مناظرات دانش‌آموزی، پایگاه‌های اوقات فراغت، اردوهای جهادی، سفرهای اردویی و تربیتی و برنامه‌ریزی جهت عتبات دانش‌آموزی و پویش‌های مختلفی مانند پویش آقا مرتضی و ماه خدا اشاره کرد و سازمان دانش‌آموزی قصد دارد در ایام اربعین موکب دانش‌آموزی را در شهر نجف اشرف برپا کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان مرکزی افزود: خبرگزاری پانا تا بهمن ماه سال گذشته غیرفعال بوده است و در ابتدا در نخستین مرحله بالغ بر ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر ناحیه ۱ و ۲ اراک با حضور اساتید مجرب در زمینه خبرنگاری آموزش دیدند.

موچان خاطرنشان کرد: فضای خبرگزاری پانا را یک فضای تربیتی می‌بینیم و معتقد هستیم علاوه بر رسالت‌های اصلی یک خبرگزاری که پوشش اخبار است، امروز خبرگزاری دانش‌آموزی پانا باید یک فضای تربیتی داشته باشد و دانش‌آموزان در این فضا مسئولیت‌پذیری، سواد‌ رسانه‌ای، خلاقیت و ارتباطات را یاد بگیرند.

وی تصریح کرد: در خبرگزاری پانا به وسیله خود دانش‌آموزان تولید محتوا صورت می‌گیرد و خود دانش‌آموزان خبرنگار در رویداد‌های مختلف استان به ویژه در فضای تعلیم و تربیتی ایفای نقش می‌کنند و این یک تجربه متفاوت است که در استان مرکزی شکل گرفته و هر روز گسترده‌تر می‌شود‌.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار