برپایی نمایشگاه «جور دیگر باید زیست» با رویکرد کنترل اجتماعی در چهارباغ اصفهان

اصفهان (پانا) - رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان اظهار کرد نمایشگاه «جور دیگر باید زیست»‌از سوم تا هفتم تیرماه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گذر چهارباغ اصفهان برپا است، رویکرد این نمایشگاه نظریه کنترل اجتماعی است که چهار عنصر دارد. 

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه «جور دیگر باید زیست» با رویکرد کنترل اجتماعی در چهارباغ اصفهان

امان الله باطنی، رئیس مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت: «مدیریت نمایشگاه با اداره اجتماعی و مبارزه با آسیب های اجتماعی شهرداری اصفهان است و رویکرد کلی در این نمایشگاه نظریه کنترل اجتماعی است. این نظریه چهار عنصر دارد، عنصر اول وابستگی است که در این نمایشگاه مهمترین وابستگی یعنی وابستگی به خانواده را غرفه آموزش و پرورش با ارائه خدمات مشاوره خانوادگی ایجاد می کند. عنصر دوم اعتقاد است که غرفه سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص سلامت معنوی اعتقاد را برآورده می‌کند. عنصر سوم مشغولیت است که در این خصوص غرفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را فراهم می‌کند و غرفه اداره کل ورزش و جوانان سبک زندگی تفریحی را معرفی می کند. عنصر چهارم نیز تعهد است که غرفه مربوط به نیروی انتظامی و غرفه سازمان زندان‌ها، ترس از دست دادن تعهد را ایجاد می‌کنند.»

وی افزود: «در شرایطی که 4 میلیون و 700 هزار نفر مبتلا به اعتیاد و از این تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد تمام وقت هستند، ما بیش از هر چیز نیازمند فعالیت در حوزه اجتماعی هستیم و این نمایشگاه در واقع یکی از این فعالیت های لازم و با رویکرد کنترل اجتماعی است که هر کدام از غرفه‌ها یکی از عناصر این رویکرد را برآورده می‌کند.»

رئیس مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: «بیشترین آمار اعتیاد به دلیل اختلالات اضطرابی مربوط به گروه سنی زیر 20 سال است، بنابراین هدف اصلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باید نوجوان ها باشند.»

خبرنگار: مرضیه قائلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار