تاریخ‌سازى بانوان پاورلیفتینگ ایران در ‌اولین اعزام

تهران (پانا) - ملى‌پوشان پاورلیفتینگ بانوان ایران در مسابقات جام بین قاره‌اى با کسب مدال طلا و نقره مجموع دسته‌هاى وزنى ٦٩ و ٧٦ کیلوگرم خوش درخشیدند.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ‌سازى بانوان پاورلیفتینگ ایران در ‌اولین اعزام

‌به گزارش روابط عمومى فدراسیون بدنسازى و پرورش اندام، بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ایرانى به مسابقات جام بین قاره‌اى آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در رشته پاورلیفتینگ براى نخستین بار در تاریخ، امروز شهلا دو ملى‌پوش بانوى کشورمان به مصاف رقباى خود رفتند.

شهلا قهرمانى در وزن ٦٩ کیلوگرم عملکرد درخشانی شگفت‌انگیزى از خود به جاى گذاشت و توانست در حرکت اسکوات به مدال طلا، در حرکت پرس سینه به مدال نقره و در حرکت ددلیفت به مدال نقره دست پیدا کند.

قهرمانى با رکورد مجموع ٤١٧.٥ کیلوگرم بالاتر از رقبایى از کشورهاى نیوزلند و هنگ‌کنگ به عنوان قهرمانى مجموع دست یافت و مدال طلا را برگردن آویخت تا در اولین اعزام تاریخ، سرود ملى کشورمان در سالن رقابت‌ها طنین‌انداز شود.‌

الهام سلیمیان نیز در وزن ٧٦ کیلوگرم به مصاف رقباى خود رفت. ملى‌پوش بانوى کشورمان در حرکت اسکوات به مدال نقره و در حرکت پرس سینه به مدال برنز دست یافت. اوج کار سلیمیان در حرکت ددلیفت بود که با پشت سر گذاشتن رکورددار آسیا از کشور فیلیپین با ثبت رکورد ١٩٧.٥ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

سلیمیان در مجموع با رکورد ۴۴۵ کیلوگرم موفق شد در اولین تجربه خود به مدال نقره مجموع دست پیدا کند و روى سکوى نایب قهرمانى ایستاد.

‌مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بین قاره‌اى آسیا، اقیانوسیه و آفریقا با حضور ١٨ کشور از سه قاره در هنگ کنگ در حال برگزارى است.

کسب دو مدال نقره توسط مردان ایران در مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بین‌قاره‌ای

همچنین در جریان مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه بین قاره ای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا به میزبانی هنگ کنگ، امروز دو تن از نمایندگان تیم مردان ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

مراد ایدی در رده سنی پیشکسوتان (مستر 2) و در وزن 83 کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد و روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. این ورزشکار همچنین در حرکت پرس سینه به مدال طلای مسابقات دست یافت.

همچنین سیدهادی موسوی در رشته پرس سینه با لوازم و در رده سنی بزرگسالان مدال نقره را از آن خود کرد. موسوی فردا در بخش بدون لوازم رقابت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار