معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

کارورزی و کارآموزی از مهمترین و اثربخش‌ترین اجزای برنامه آموزشی معلمان است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، کارورزی و کارآموزی را از مهمترین و اثربخش‌ترین اجزای برنامه آموزشی معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کارورزی و کارآموزی از مهمترین و اثربخش‌ترین اجزای برنامه آموزشی معلمان است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی، متوسطه و روسای ادارات استثنایی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها اظهار کرد: مهمترین عامل در ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی و زمینه‌سازی برای تحول در نظام آموزشی، معلم است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: باید زمینه‌سازی برای کسب تجربیات گوناگون در دوران تحصیل و پیش از ورود به عرصه معلمی را برای دانشجومعلمان فراهم کرد تا شاهد حضوری شایسته در کلاس‌های درس باشیم.

وی تصریح کرد: اگر نیازمند ایجاد فرصت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان هستیم باید برای دانشجومعلمان نیز فرصت‌های یادگیری مطلوب ایجاد کرد و رویکردهای مد نظر را در کارورزی مورد توجه قرار داد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شیوه برگزاری کارورزی و کارآموزی گفت: کارورزی و کارآموزی، مهمترین و اثربخش‌ترین برنامه درسی و آموزشی معلمان است که نیازمند توجه جدی است. یکی از اولویت‌های اصلی معاونت آموزش متوسطه، اجرای مطلوب کارآموزی و کارورزی تخصصی است تا تجربیات مفید و یادگیری مطلوب‌تری برای دانشجومعلمان قبل از ورود به عرصه معلمی اتفاق بیافتد.

کاظمی اظهار کرد: کارورزی و کارآموزی، فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات و شایستگی‌های حرفه‌ای به دانشجومعلمان است که باید به صورت ویژه از آن بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به تولید و استفاده از ابزارهای آموزشی گفت: تولید و استفاده از ابزارها و فناوری‌های آموزشی و رویکرد آموزش تلفیقی برای یک معلم ضروری است و فرصت کارورزی برای آموزش این مهارت‌ها مناسب است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 2 اصل، اول مدرسه و دوم معلم راهنما در کارورزی قابل توجه است. جایگاه معلم راهنما به منظور توجه به دانشجومعلمان برای انتقال مهارت‌ها و فراهم کردن زمینه کسب دانش لازم، مهم است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: باید از ظرفیت گروه‌های آموزشی برای نظارت بالینی در اجرای دوره کارورزی استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار