رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

پیش‌بینی‌ ثبت‌نام 17 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده

ثبت‌نام میان‌پایه‌ها بعد از دریافت کارنامه قبولی، به صورت خودکار در همان مدرسه انجام می‌شود/ محدوده‌بندی طوری تعریف شده که دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت یا اشتغال پدر و مادر ثبت نام کند

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد پیش‌بینی آموزش و پرورش این است که حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز برای سال تحصیلی آینده ثبت‌نام کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۲۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی‌ ثبت‌نام 17 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده

سیدمجتبی هاشمی در نشست خبری با موضوع تشریح روند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۶میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز داشتیم و نیز با در نظر داشتن این موضوع که باید آمار سال تحصیلی آینده را مقداری دست بالاتر در نظر بگیریم تا آمادگی کافی و لازم برای ثبت‌نام تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را داشته باشیم، پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کنند. البته متغیرهای مختلفی همچون مهاجرت اتباع می‌تواند این آمار را دستخوش تغییر کند.

وی با اشاره به انجام اصلاحاتی در روند ثبت‌نام مدارس عنوان کرد: امسال برای ثبت‌نام در مدرسه، «شعاع محدوده» را در نظر گرفته‌ایم تا دانش‌آموزانی که نزدیک به یک مدرسه مشخص هستند اما منطقه سکونت آن‌ها با منطقه آموزش و پرورشی آن مدرسه یکسان نیست، امکان ثبت‌نام در آن مدرسه را داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش افزود: این تدبیر از آن‌جا درنظر گرفته شد که پیش از این، خانواده‌ها نمی‌توانستند دانش‌آموز خود را در مدارسی که بین دو منطقه آموزش و پرورش قرار داشتند ثبت‌نام کنند؛ لذا دستورالعملی صادر شد و ستادهای ثبت‌نام در سطح استان و مناطق ملزم شدند که مدرسه را «شعاع محدوده» و نه مرز و تقاطع تعیین کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در میان‌پایه تحصیل می‌کنند، گفت: هماهنگی‌هایی در ستاد ثبت‌نام انجام شده است تا ثبت‌نام میان‌پایه‌ها با درج نمره قبولی پایان ترم دانش‌آموز به‌صورت خودکار و الکترونیکی در پایه بالاتر و در همان مدرسه انجام شود.

وی افزود: والدین می‌توانند دانش‌‌آموزان خود را بر اساس آدرس محل سکونتی که در سامانه املاک ثبت شده است در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت‌نام کنند. همچنین این امکان فراهم شده است که دانش‌آموزان در مدرسه نزدیک به محل اشتغال پدر یا مادر نیز ثبت‌نام کنند؛ لذا در مجموع باید گفت محدوده بندی طوری تعریف شده که دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت یا اشتغال پدر و مادر ثبت‌نام کند.

رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول و هفتم اظهار کرد: ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیر‌‌ آغاز شده است و آمار نهایی مربوط به روز گذشته نشان می‌دهد ثبت‌نام قطعی بیش از ۵۰۲ هزار دانش‌آموز در دو پایه اول ابتدایی و هفتم انجام شده است. مجموعا بیش از ۸۱ هزار نفر از این تعداد مربوط به ثبت‌نامی‌های پایه هفتم و مابقی مربوط به پایه اول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار