اولین زن دارنده مدال علمی یونسکو در نانو تکنولوژی: برای پیشرفت زنان در ایران هیچ مانعی وجود ندارد

انتظار داریم تا حمایت از سرمایه‌گذاری و فرصت‌ها فراهم شود

تبریز (پانا) - اولین زن دارنده مدال علمی یونسکو در نانوتکنولوژی و دارنده مدال طلای آکادمی مخترعان اروپا با بیان این که برای پیشرفت زنان در ایران هیچ مانعی وجود ندارد، بر لزوم حمایت از طرح‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف پزشکی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اولین زن دارنده مدال علمی یونسکو در نانو تکنولوژی: برای پیشرفت زنان در ایران هیچ مانعی وجود ندارد

پروفسور سودابه داوران در نشست صمیمی خود با خبرنگاران زن ضمن اشاره به توانمندی های بانوان ایرانی گفت: باید برای دنیا ثابت کنیم که برای پیشرفت زنان در کشور ایران هیچ مانعی وجود ندارد و می توانند در تمامی زمینه ها موفق باشند.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی پروژه های مختلف را با کشورهای خارجی و اروپایی شروع کرده و در سمینارها، کنگره ها و دانشگاه های مختلف حضور پیدا کرده ام و فرصتی مطالعاتی را در آلمان گذرانده ام.

داوران در رابطه با اولین جایزه بین المللی خود گفت: مدال علمی یونسکو در زمینه نانوتکنولوژی بخاطر دستاوردها در زمینه نانو مدیسن(توسعه سیستم های دارورسانی در بیماری های سرطان) را کسب کردم و از آن زمان همکاری های علمی و بین المللی من شروع شد و برای سخنرانی در بعضی از کشورهای خارجی دعوت شدم.

وی در رابطه با حمایت مسئولین در پروژه های علمی بیان کرد: به صورت نسبی، مسئولان حمایت می کنند و اعتباراتی برای طرح ها و پایان نامه ها تامین شده و خوشبختانه خیلی از مسئولان تلاش می کنند که موفقیت های ما را به جوانان نشان داده و ثابت کنند که امکان پیشرفت وجود دارد. انتظار داریم حمایت از سرمایه گذاری و فرصت ها فراهم شود تا بتوانیم آنهایی که به سطح استارتاپ رسیده اند، تبدیل به محصول شوند و ارتباط علم با صنایع ایجاد شود.

داوران در پایان ضمن اشاره به وضعیت ایران در زمینه نانوتکنولوژی گفت: خوشبختانه در این زمینه پیشرفت های زیادی وجود دارد و بیشتر محصولات نانوی ایران به کشورهای دیگر صادر می شود و حرفی برای گفتن داریم.

این چهره برجسته علمی تبریز و ایران با اشاره به پروژه آتی خود در خصوص تولید زخم بستر اظهار کرد: تامین بودجه جزو چالش ها است و برای اینکه پروژه ها را پیش ببریم به بودجه زیادی نیاز داریم تا بتوانیم محصولات خود را به صورت اصولی وارد بازار کنیم، بنابراین حمایت های دولتی و بخش خصوصی بسیار تأثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار