آپشن‌های اجباری جدید ماشین‌های داخلی کدامند؟

تهران (پانا) - مطابق ابلاغیه شورای عالی استاندارد تا پایان تیرماه امسال باید تمام استاندارهای اجباری در خودروها رعایت شود در غیر این صورت سازمان استاندارد از شماره‌گذاری خودروهای تولید داخل فاقد استانداردهای جدید جلوگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آپشن‌های اجباری جدید ماشین‌های داخلی کدامند؟

براساس ابلاغیه الزام اجرای استانداردهای تعلیقی خودروی شورای عالی استاندارد ایران، شرکت های خودروساز باید 7 استاندارد تعلیقی را تا پایان تیر ماه امسال اجرایی کنند. البته در دی ماه سال گذشته نامه‌ای از سوی وزارت صنعت به شرکت‌های خودروسازی در خصوص اجرایی شدن بنده 4 مصوبه 115 شورای عالی استاندارد مبنی بر زمانبندی مورد توافق وزیر صنعت و سازمان ملی استاندارد برای اجرای استانداردهای تعلیقی ارسال شده بود که در این ابلاغیه مهلت اجرایی 7 استاندارد تعلیقی بعد از شرایط تحریم اجرایی شود پایان تیرماه 1402 در نظر گرفته شده و مقرر شد بعد از این تاریخ سازمان استاندارد از شماره گذاری خودروهای تولید داخل فاقد استانداردهای جدید جلوگیری نماید.

استانداردهای جدید در خودروهای سواری و تجاری به گروه‌های مختلف خودرویی، مجموعا شامل 9 استاندارد می باشد. برای اجرای دو استاندارد جدید چراغ روشنایی در روز و چراغ اتوماتیک برای برخی گروهای خودرویی تا پایان اسفند 1401 و برای برخی دیگر تا پایان اردیبهشت 1402 و برای 7 استاندارد نشانگر تعویض دنده،نشانگر فشار باد تایر، حفاظت از عابر پیاده، کنترل پایداری در ترمز گیری،هشدار انحراف از مسیر،ترمز اضطراری پیشرفته و استحکام کابین تا پایان تیرماه 1402 از سوی سازمان ملی استاندارد مهلت داده شده است.

لیست آپشن‌های اجباری جدید ماشین های داخلی به شرح زیر است:

دی لایت و پوزیشن لایت

سیستم ترمز اضطراری پیشرفته یا ترمز کمکی

هشدار انحراف از مسیر

استحکام کابین

حفاظت از عابر پیاده

چراغ اتوماتیک یا اتو لایت

نشنانگر فشار باد تایر

نشانگر تعویض دنده

کنترل پایداری

در حال حاضر خودروسازان تعدادی از محصولات خود را به برخی از این آپشن‌ها مجهز کردند که همین امر باعث افزایش قیمت خودروها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار