هشدار ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به ابرناکی،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا سه‌شنبه در برخی استان‌ها هشدار ناپایداری جوی برای برخی مناطق کشور صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر موج میانی جو از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و برخی مناطق واقع در سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

فردا در دامنه‌های البرز شمالی واقع در استان‌های مازندران، گلستان، دامنه‌های البرز جنوبی در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر،‌ رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

دوشنبه بارش‌ها به‌صورت پراکنده فقط در مازندران ادامه دارد و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان روی می‌دهد. همچنین در شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بعدازظهر سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق ادامه دارد. روز چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر در گیلان و شرق اردبیل ابرناکی و بارش روی می‌دهد و در سایر مناطق جو آرام و پایدار مستقر است.

در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر تا روز سه‌شنبه روند افزایش دما و چهارشنبه کاهش نسبی دما و در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق تا روز یکشنبه روند کاهش دما و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایش دما حاکم می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در جنوب غرب کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. خلیج‌فارس طی 3 روز‌ آینده و دریای خزر امروز مواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار