نیکی:

بسیاری از مسئولین کشور، سابقه فعالیت در انجمن‌های اسلامی را دارند

کاشمر(پانا)- پیشکسوت انجمن اسلامی شهرستان کاشمر گفت بسیاری از مسئولین شهر، استان و کشوری سابقه فعالیت در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی را دارند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بسیاری از مسئولین کشور، سابقه فعالیت در انجمن‌های اسلامی را دارند

مرتضی نیکی پیشکسوت انجمن اسلامی شهرستان کاشمر در جلسه قرارگاهی انجمن اسلامی مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه کاشمر گفت: سابقه انجمن های اسلامی به قبل از انقلاب می رسد که دانش آموزان متدین تحت عنوان انجمن های اسلامی به فعالیت‌ های مذهبی در مدارس می پرداختند. پس از انقلاب در سال 1358 به دستور امام اتحادیه انجمن های اسلامی بطور رسمی تشکیل و شروع به فعالیت‌های مختلف در زمینه هایی چون اعتقادی اجتماعی سیاسی و ... کردند.

وی ادامه داد: این تشکل در کاشمر توسط شهدای معلم و دانش آموزی چون شهیدان عاصمی شهیدان توانگر، شهیدان حیدری شهید طاهریان شهید سبیلیان شهید غضنفری شهید طاهریان و ... تشکیل شد و از همان آغاز در کنار فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی به دنبال افزایش بصیرت سیاسی هم بودند به طوری که هنگام انتخاب بنی صدر به عنوان رئیس جمهور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اتحادیه کاشمر جزء مخالفین این انتخاب بودند و وقتی بنی صدر توسط مجلس عزل شد همگان به بینش سیاسی بچه های اتحادیه پی بردند.

وی افزود: خوب است بدانید بسیاری از مسئولین شهر و استان و کشوری سابقه فعالیت در انجمن های اسلامی دانش آموزی را دارند. بنده از سال 1370 به این تشکل پیوستم و در دبیرستان هفتم تیر به عنوان مسئول انجمن مدرسه فعالیت می کردم و هر هفته هم در محل اتحادیه جلسه ای با حضور همه اعضای انجمن اسلامی برگزار می شد که معمولا با برپایی نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا برگزار می شد.

پیشکسوت انجمن اسلامی شهرستان کاشمر در رابطه با جلسه ادامه داد: جلسه بسیار ساده و بی ریا برگزار می شد و سخنران هم بیشتر خود بچه بودند و بعضی وقت ها هم مهمان هایی که معمولا از مسئولین شهر بودن دعوت می شدند.

نیکی در مورد افتخارات اتحادیه کاشمر گفت: یکی از افتخارات اتحادیه کاشمر برگزاری جلسه قرانی 40 شب با 40 شهید بود که تابستان ها هر شب به یاد یک شهید در منزل شهید برگزار می شد و خانواده های شهدا از این اقدام بسیار استقبال می کردند به طوری که اگر فرصت برگزاری جلسه در یک خانواده شهیدی نمی شد می آمدند و گله و شکایت می کردند.

وی ادامه داد: در برگزاری این جلسات من مسئولیت جابحایی قران ها را با وانت اتحادیه به عهده داشتم و معمولا اولین کسی بودم که در خانه شهید حاضر می شدم . این جلسه الان هم توسط گروهی از بچه های متدین و انقلابی ادامه دارد. من کار تشکیالتی را در این مجموعه یاد گرفتم و اکنون با اینکه پست دبیری دارم ولی با توجه با سابقه کار فرهنگی در انجمن اسلامی به من پیشنهاد معاونت پرورشی دبیرستان شهید باقری داده شد و من هم چون علاقمند کار فرهنگی هنری بودم پذیرفتم و امسال سال پنجمی هست که در این پست مشغول به کارم. امید وارم شما دانش آموزان قدر این جلسات را بدانید و کار در این تشکیلات را با علاقه دنبال کنید و مطمئن باشین فواید معنوی زیادی را در آینده برای شما به دنبال خواهد داشت.

خبرنگار دانش آموز: محمد محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار