معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

تمرکز در برنامه درسی کارورزی بر تربیت معلم فکور است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، تمرکز در برنامه درسی کارورزی را تربیت معلم فکور بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز در برنامه درسی کارورزی بر تربیت معلم فکور است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ اولین گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی، متوسطه و روسای ادارات استثنایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور با موضوع مدارس وابسته آموزشی دانشگاه فرهنگیان و برنامه درسی کارورزی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

معصومه نجفی پازکی در بیان اهمیت و ضرورت بحث کارورزی اظهار کرد: سیاست‌ها و راهبردهای اسناد تحولی نظام تعلیم و تربیت کشور و چشم‌اندازها و انتظارات در تحقق اهداف تعیین‌شده به صورت مستقیم به بحث کارورزی اشاره کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اهمیت راهبردی آموزش، تربیت و مدیریت منابع انسانی در تراز نظام تعلیم و تربیت کشور همسو با نیازها و رویکردهای نوین، تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت آموزش ابتدایی با دانشگاه فرهنگیان در بهمن ۱۴۰۱ منعقد شده است.

وی افزود: در ماده ۳ این تفاهمنامه ۹ زمینه همکاری مشترک احصا و پیش‌بینی شده و در ادامه محورهای مهم این همکاری‌ها را برشمرد.

نجفی پازکی عنوان کرد: در برنامه درسی کارورزی، تمرکز بر تربیت «معلم فکور» است. معلم به مانند یک فقیه تربیتی عمل می‌کند، او با ارجاع به اصول و احکام خاص، مساله‌های مطرح در موقعیت‌های گوناگون را استنتاج می‌کند و دانش تازه را با به‌کارگیری روش‌های مناسب از موقعیت‌های عملی به دست می‌آورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن ارائه پیشنهاداتی در اجرای بهینه این طرح، سوالاتی را نیز در خصوص ارزیابی برنامه درسی کارورزی مطرح کرد.

این همایش تا عصر دیروز با برگزاری پنل دستورالعمل مدارس وابسته آموزشی و آیین‌نامه کارورزی و کارگاه‌های تخصصی برای معاونین ابتدایی، متوسطه و روسای ادارات استثنایی ادامه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار