در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های جهادی و پایگاه اوقات فراغت عنوان شد:

تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت خوبی در اقدامات و فعالیت‌های جهادی دارند

مدیران مدارس باید از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب در غنی‌سازی اوقات فراغت استفاده کنند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه «مدیریت جهادی» در نظر رهبر معظم انقلاب نه یک شعار بلکه هویت اصلی مدیریت نظام است، ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی در اقدامات و فعالیت‌های جهادی را مهم و اساسی دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های دانش‌آموزی ظرفیت خوبی در اقدامات و فعالیت‌های جهادی دارند

مراسم آغاز فعالیت قرارگاه جهادی و نشست هم اندیشی و برنامه ریزی فعالیت های جهادی و پایگاه اوقات فراغت، با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، شورای معاونین، مسئولین بسیج ناحیه کربلا و بسیج فرهنگیان، دبیران قرارگاه‌های جهادی منطقه، نماینده مدیران و کارشناس مسئولان اداری در اندیشکده تحول برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با اشاره به اینکه مقام معظم هبری در سال های گذشته نیز بارها بر کار و مدیریت جهادی تاکید فراوان داشته و آن را از شاخصه های مسئولیت در نظام اسلامی دانسته اند، اظهار کرد: «مدیریت جهادی» در نظر رهبر معظم انقلاب نه یک شعار، بلکه هویت اصلی مدیریت نظام است. در همین راستا قرارگاه های جهادی شهید مظفری نیا و کوثر در منطقه 4 در راستای فعالیت های جهادی تشکیل شده است.

زمانی نژاد در ادامه با تاکید بر نقش هر یک از تشکل ها در فعالیت های جهادی تصریح کرد: تشکل های دانش آموزی ظرفیت خوبی در اقدامات و فعالیت های جهادی دارد و مدیران مدارس باید از ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کنند. مدیران مسئولین بخش نیز به عنوان رابطین جهادی با قرارگاه و مدارس بخش خود نشست های منظمی را برنامه ریزی کنند و در ایام تابستان از طریق پایگاه های تابستانی در راستای اهداف تربیتی و آموزشی دانش آموزان با نظم و برنامه اقدام کنند. کارهای جهادی با نظم، برنامه و استمرار معنا پیدا خواهد کرد.

در ادامه این جلسه سید جواد فیاضی، معاون پرورشی و تربیت بدنی با بیان اینکه همه ساله در آستانه فصل تابستان، آموزش و پرورش با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزان و در راستای استمرار فرآیندهای تربیتی اقدام به برگزاری پایگاه‌های فعالیت های تابستانی می کند، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود که با هدف‌ رشد همه‌جانبه شخصیت دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی، تربیتی، ورزشی و آموزشی، ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان، فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانش آموزان و اولیا آنان در جهت شرکت عملی در سازندگی کشور و بهره‌مندی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان، به منظور رشد مهارت‌های آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس می بایست بعد از ثبت پایگاه تابستانی در سامانه نورینو، رشته های مورد نظر را ثبت کنند؛ پس از ثبت رشته، کارشناسان در اداره آموزش و پرورش، کلاس های درخواستی را بررسی و در صورت تایید امکان ثبت نام دانش آموزان فراهم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار