مدیر اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان‌تهران بهارستان یک:

طرح اتقان، سبب ایجاد انگیزه در یادگیری قرآن میان دانش‌آموزان و آموزگاران می‌شود

بهارستان یک(پانا)- مدیر اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران، در مراسم افتتاحیه طرح اتقان در ناحیه یک بهارستان، در سخنانی طرح اتقان را موجب ایجاد انگیزه برای فرا گرفتن درس قرآن در دانش‌آموزان و آموزگاران مطرح کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح اتقان، سبب ایجاد انگیزه در یادگیری قرآن میان دانش‌آموزان و آموزگاران می‌شود

محمدرضا بهمنش مدیر اداره قران، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش، در افتتاحیه طرح اتقان ناحیه یک بهارستان، ضمن تشکر از حضور آموزگاران در این طرح، عنوان کرد: مطالعات صورت گرفته طی دو دهه اخیر نشان می‌دهد، بین توانمندی‌های عمومی و حرفه‌ای معلمین با مهارت‌های آموزش عمومی قرآن، فاصله وجود دارد؛ بطوری که در کارگاه‌های آموزشی برگزار شده برای آموزگاران به بخش‌های قرآنی توجه کمتری شده است.

بهمنش در ادامه گفت: با وجود این شرایط، طرح اتقان تصمیمی درست از سوی مسئولین بود که قطعا خروجی خوبی از دانش‌آموزان قرآنی را در پی خواهد داشت‌؛ این طرح در وهله نخست برای آموزگاران مقطع ابتدایی در نظر گرفته شده است؛ زیرا این مقطع از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و آموزه‌های قرآنی در مقطع ابتدایی بر دانش‌آموزان تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

همچنین وی به روند برگزاری طرح اتقان اشاره کرد و گفت: این طرح بصورت ۱۶ جلسه حضوری، طبق بودجه‌بندی برگزار خواهد شد که نتیجه آموزش‌های صورت گرفته در این طرح، انس بیشتر آموزگاران و دانش‌آموزان خواهد بود؛ اخرین آمار از شرکت کنندگان این طرح در سطح استان ۵۰۰۰ آموزگار بوده که با شروع این مسئله در دیگر بخش‌ها، به این تعداد افزوده خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش در خصوص اهداف طرح اتقان، اذعان کرد: اهداف این طرح به سه بخش اصلی کسب مهارت روانخوانی آیات قرآن کریم، صحت قرآت جملات نماز و درک معنای جملات و آیات قرآن تقسیم می‌شوند؛ اگر این اهداف به صورت درست اجرا شوند، دانش‌آموز و معلم با انگیزه و اشتیاق بیشتری در کلاس قرآن حاضر خواهد شد و از آن بهترین استفاده را خواهد کرد.

وی تاکید کرد: لازم است آموزگاران حین تدریس درس قرآن به دانش‌آموزان، تنها به تدریس نحوه درست خوانش و تدریس ظاهر قرآن اکتفا نکنند و به مفاهیم قرآنی و نهادینه کردن باطن آن در ذهن و زندگی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

گبهمنش در پایان سخنان خود ضمن اظهار امیدواری نسبت به نتیجه طرح اتقان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز اصلی جامعه ما در سطوح و بخش‌های مختلف، اخلاق است؛ بنابراین بهترین راهکار برای احیای اخلاق، قرآن به شمار می‌رود، زیرا قرآن انسان را به کمال می‌رساند؛ همچنین ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را در مدارس سراسر کشور گسترش دهیم که شاهد تحولی بزرگ در مدارس سراسر کشور و رشد مطلوب آموزگاران برای تدریس هر چه بهتر درس قرآن به دانش‌آموزان باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: دنیا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار