مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

نقش مهم معلمان، در علاقه‌مندی دانش‌آموزان به قرآن، عترت و نماز بدیهی است

بهارستان یک (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در مراسم افتتاحیه طرح اتقان، نقش معلمان را در علاقه‌مندی دانش‌آموزان به قرآن، عترت و نماز مهم و بدیهی خواند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم معلمان، در علاقه‌مندی دانش‌آموزان به قرآن، عترت و نماز بدیهی است

مراسم افتتاحیه طرح اتقان با حضور محمدرضا بهمنش مدیر اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آیت اصلانی مدیر، مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و سایر همکاران در کانون شهید مرتضی مطهری، برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سخنان خود به اهمیت معلمان در علاقمند شدن دانش‌آموزان به قرآن اشاره کرد و گفت: شما معلمان، نقشی مهم در شکل دادن ذهن دانش‌آموزان به سوی قرآن و اهل بیت دارید؛ زیرا ذهن دانش‌آموزان شما همانند سنگی آماده برای حکاکی می‌باشد؛ پس برای دستیابی به نقش و طرحی زیباتر باید بسیار تلاش و کوشش کنید.

او در ادامه افزود: قرآن و سوره های ارزشمند آن بایستی به دانش‌آموزان با عشق آموخته شود؛ زیرا معلمان، دشمن نیستند؛ بلکه دوست دانش‌آموزان به شمار می‌روند.

اصلانی ضمن تاکید بر اهمیت قرآن و ضرورت آموزش آن به دانش‌آموزان، به اهمیت تشویق دانش‌آموزان توسط معلمان برای سوق دادن آنها به سوی قرآن اشاره کرد و گفت: یک معلم می‌تواند، بیشترین تاثیر را در علاقمند شدن یک دانش‌آموز به درس داشته باشد؛ معلم باید تمام وجود خود را صرف دانش‌آموز کند تا مبادا او از درس خسته شود؛ از سوی دیگر لازم است تا درس را با زبان دل به دانش‌آموز تدریس کند و متقابلا دانش‌آموز باید با گوش دل به آن گوش فرا دهد.

همچنین مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه، ضمن تشکر از حضور همکاران در مراسم افتتاحیه طرح اتقان منطقه و ادای احترام به این روز خجسته، سخنان خود را با شعر زیبایی آغاز کرد و در ادامه به اهمیت اتقان پرداخت و آن را اتفاقی نوین و ضروری برای جامعه دانست.

همچنین نقی‌زاده در سخنان خود، خواندن قرآن را امری مهم و ضروری برای هر فرد دانست و در پایان، قرآن را راه نجاتی برای تمام مشکلات و پناهگاهی امن برای عبور از سختی ها یاد کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: ملیکا سرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار