کاهش ۱۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات پایتخت

تهران (پانا) - مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام اینکه اشتراک برق ۱۳۵ دستگاه اداری پرمصرف شهر تهران تاکنون قطع شده است، عنوان کرد، یک صد مگاوات از مصرف برق در ساعات اوج مصرف با همکاری بخش اداری شهر تهران کاهش پیدا یافت.

کد مطلب: ۱۳۸۰۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۰۰ مگاواتی مصرف برق ادارات پایتخت

به گزارش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، رامین پوریا با قدردانی از اداره‌هایی که همکاری لازم را در کاهش مصرف برق مطابق با مصوبه ابلاغی هیئت وزیران داشته‌اند از کاهش یک‌صد مگاواتی مصرف برق پایتخت در ساعات اوج بار به دلیل همراهی مشترکان اداری خبر داد.

وی با بیان این که هدف نهایی تعیین شده، دستیابی به موفقیت دویست مگاواتی در کاهش مصرف برق بخش اداری است ادامه داد: ۱۰ درصد از اداره‌های پایتخت به دلیل نداشتن همکاری لازم، اخطار قطع برق دریافت کرده‌اند و تاکنون اشتراک برق ۱۳۵ مشترک اداری پرمصرف نیز با اخطار قبلی قطع شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این که بالغ بر ۵ هزار و ۷۰۰ مشترک اداری در شهر تهران وجود دارد نقش ادارات را در کنترل پیک‌بار شبکه توزیع برق مهم دانست.

پوریا گفت: حدود ۴۰ درصد از مصرف برق مشترکان اداری مربوط به سامانه‌های سرمایشی است و درصورتی‌که این دسته از مشترکان سامانه‌های سرمایشی خود را مطابق با دستورالعمل ابلاغی از ساعت ۱۲ خاموش کرده و همچنین مولدهای برق خود را وارد مدار کنند هدف تعیین شده در این بخش، محقق خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح‌های مدیریت پیک در فصل گرم سال را تأمین صددرصدی برق موردنیاز هم‌وطنان دانست و خاطرنشان کرد: ظرف چندروزه آینده همه اداره‌های پرمصرف شهر تهران اخطارهای قطع برق را دریافت کرده و در صورت بی‌توجهی به مصوبه ابلاغی هیئت دولت، حسب وظیفه واگذار شده به این شرکت و برای تأمین رفاه و آسایش هم‌وطنان، اشتراک برق این دسته از مشترکان قطع خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مسئولان اداره‌ها در صورت قطع برق موظف‌اند با مراجعه به منطقه برق مربوط، تعهد کتبی مبنی بر رعایت ابلاغیه کاهش مصرف برق ارائه دهند.

پوریا گفت: همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اعلام شده است از ابتدای تیرماه اسامی اداره‌های پرمصرف که با صنعت برق همکاری نکرده‌اند جهت آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف‌اند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعت اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و در ساعت غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار