معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ملاحظات مربوط به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه ملی توانمندسازی معلمان بررسی می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه ملی توانندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت‌بخشی آموزشی با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با تشکیل شبکه‌ای منسجم از مدرسان کشوری، استانی تا حلقه‌های معلمان، ملاحظات مربوط به کودکان با نیازهای ویژه را بررسی و آموزش خواهد داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ملاحظات مربوط به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه ملی توانمندسازی معلمان بررسی می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ افتتاحیه برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت‌بخشی آموزشی با تاکید بر آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در راستای طرح شهید همت، امروز با حضور استان‌های قطب یک به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و شمالی کلید خورد.

این جلسه با حضور طریفی‌حسینی (رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی) و مدیران کل ادارات کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و شمالی، ۹۳ نفر از مدرسان استان‌های گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و حضور مجازی نجفی پازکی (معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش)، معاونین آموزش ابتدایی ادارات کل استان‌ها و روسای ادارات استثنایی برگزار شد.

بنا براین گزارش، برنامه توانمندسازی با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه (خراسان شمالی) برای اولین بار در کشور در راستای عدالت آموزشی و تربیتی و تحقق راهکارهای سند تحول و کیفیت‌بخشی به آموزش و کاهش نرخ تکرار شروع شده و برای مدرسان منتخب تمام استان‌ها در ۸ قطب تا ۱۲ مرداد ادامه دارد.

معصومه نجفی پازکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ایجاد گفتمان آموزشی مستمر اظهار داشت: این طرح، بخشی از طرح شهید همت خواهد بود و با تشکیل شبکه‌ای منسجم از مدرسان کشوری، استانی تا حلقه‌های معلمان، ملاحظات مربوط به کودکان با نیازهای ویژه را بررسی و آموزش خواهد داد.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که معلم را میاندار اصلی عرصه تعلیم و تربیت خواندند؛ بر جایگاه ویژه معلمان تاکید کرد و گفت: معلم باید توانمند و مقتدر باشد و ما در این دوره سعی داریم در همین راستا به تقویت فنون تدریس معلمان به خصوص آموزگاران دوره اول ابتدایی بپردازیم.

نجفی در حاشیه جلسه امروز، اهداف برگزاری این دوره را به شرح ذیل اعلام کرد: «توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی، ارتقای دانش تخصصی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دارای دانش‌آموزان نیازمند توجه خاص آموزشی (دیرآموز)، دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه و مشکلات هیجانی رفتاری و تلفیقی- فراگیر، کاهش نرخ تکرار پایه و ترک تحصیل و ارتقای شاخص‌های کارآیی درونی آموزش و پرورش دوره ابتدایی، پیوند دادن یادگیری‌های حرفه‌ای معلمان با نیازهای واقعی آنان در فرایند تدریس از طریق ایجاد شبکه‌های یادگیری، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، نیازمند توجه خاص آموزشی (دیرآموز) و مشکلات هیجانی رفتاری جهت ورود به عرصه جامعه و زندگی کردن در کنار سایر افراد».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار