معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

تمام ابعاد نیازمندی‌های سالمندان مورد توجه قرار گیرد

تبریز (پانا)- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره افزایش جمعیت سالمندان، توجه به موضوع سالمندان را در استان ضروری دانست و گفت سالمندان از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند توجه هستند و لازم است در کنار توجه به سلامتی، دیگر ابعاد نیازمندی آنها در حوزه‌های روان‌شناسی، حقوقی و عاطفی نیز پاسخ داده شده و از تجارب گرانبهای آنان نیز بهره‌گیری شود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تمام ابعاد نیازمندی‌های سالمندان مورد توجه قرار گیرد

تراب محمدی در جلسه شورای سالمندان استان، با بیان اینکه سالمندان در معارف اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند، تاکید کرد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شخصیت‌های مرجع و نخبگان باید در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی درخصوص تکریم و احترام به سالمندان در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی با بیان اینکه هر عضو جامعه روزی به عنوان سالمند در جامعه شناخته خواهد شد، عنوان کرد: در یک خانواده متعارف و متعادل، سالمندان نقش سرپرست یا راهنما را ایفا می کنند که کارشان هدایت و تنظیم سیاست های کلی خانواده است؛ بنابراین باید فرهنگ سازی را از خانواده آغاز کنیم تا در جامعه شاهد ثمرات و اتفاقات مبارک آن باشیم.

در این جلسه اعلام شد نسبت جمعیت سالمندی استان آذربایجان شرقی نسبت به کل جمعیت 9.1 درصد است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که از سال ۱۴۰۵ روند صعودی داشته و در سال ۱۴۱۰ نرخ سالمندی استان به ۱۳ درصد خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار