امام جمعه تربت جام:

صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است

تربت جام (پانا) - امام جمعه تربت جام در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه درباره موضوعات صنعت هسته‌ای و مشکلات کشاورزی صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است

حسین اسلامی، امام جمعه تربت جام در ابتدا خطبه سیاسی با اشاره به صنایع هسته ای بیان کرد: یکی از مطالبی که امروزه مزدوران دشمن و متاسفانه برخی از چهره های سیاسی داخلی بیان می کنند این است «که صنعت هسته ای به چه دردی می خورد که ایران بیست سال دارد در این صنعت هزینه می کند»؛ صنعت هسته ای کلید پیشرفت کشور است. در نمایشگاه اخیر صنعت هسته ای مقام معظم رهبری فرمودند:«تلاش کنید صنعت هسته ای در بخش های مختلف زندگی مردم دیده شود»

وی اشاره به خود کفایی در مواد غذایی حیاتی اعلام کرد: یکی از مهمترین ارکان امنیت، امنیت غذایی است؛ خود کفایی در عرصه تولید مواد حیاتی یکی از مهمترین فاکتور های پیشرفت در زمینه امنیت غذایی است. ما اگر در تولید گندم، دانه های روغنی و نهاده دامی به خود کفایی رسیده بودیم با تحریم ها دچار مشکل نمی شدیم.

اسلامی با توجه به سالگرد تاسیس اداره جهاد سازندگی و کشاورزی و با اشاره به مشکلات کشاورزان تربت جام خاطر نشان کرد: تربت جام قطب کشاورزی خراسان رضوی است مخصوصا در تولید گندم؛ درطی این سالها کشاورزان ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودند ، خشکسالی، سرمازدگی زمستان گذشته، آفت زدگی و قیمت بالا کود و گندم و امثال اینها مشکلاتی است که کشاورزان با آن روبه رو هستند

وی افزود: مطالبه که ما از مسئولین استان داریم این است که از کشاورزان شهرستان حمایت بشود؛ نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به توروم تعیین شود. قعطی برق چاه موتور که ضرر بسیار زیادی به کشاورزان میزند به حداقل برسانند.

خبرنگار: محمد غفاریان طوسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار