معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بهارستان دو خبر داد:

راهیابی ۶ دانش‌آموز بهارستانی به مرحله کشوری مسابقات قرآنی

بهارستان دو (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، از راهیابی ۶ دانش‌آموز این منطقه به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۶ دانش‌آموز بهارستانی به مرحله کشوری مسابقات قرآنی

عباس میرزایی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، در خصوص برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز شرح داد: مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز از۱۵ تا ۲۲ آذر ماه هرساله در رشته‌های حفظ ،قرائت، مداحی، دعاخوانی، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم، گفتمان مهدوی و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان شرکت کننده در این مسابقه به رقابت درون مدرسه‌ای می‌پردازند.

وی‌ ادامه داد: پس از آن هر مدرسه در هر رشته نمایندگان منتخب خود را در پایه‌های گوناگون به مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله منطقه‌ای اعزام می‌کند، که این رویداد مهم قرآنی در آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در بهمن ماه سال۱۴۰۱برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان ابتدایی باحضور بیش از ۱۲۰۰نفر از دانش‌آموزان مشتاق قرآنی برگزار شد.

میرزایی تصریح کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه باتوجه به برگزاری مرحله استانی این مسابقات در اسفند ماه در مرحله مقدماتی به صورت غیرحضوری و‌ آنلاین برگزار شد، و در نهایت تعداد محدودی از دانش‌آموزان منتخب در هر رشته که در مرحله مقدماتی بیشترین امتیاز را کسب کرده بودند، به مرحله حضوری مسابقات استانی که در کانون سمیه برگزار شد راه یافتند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی بهارستان دو خاطرنشان کرد: خوشبختانه مانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان و فرهنگیان ناحیه دو بهارستان باکسب ۱۱رتبه اول ،۱۲رتبه دوم و ۸ رتبه سوم استانی توانستند خوش بدرخشند و از بین این نفرات ۶نفر از دانش‌آموزان نیز به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز که در استان‌های خراسان رضوی و کرمانشاه برگزار خواهد شد راه یافتند.

در پایان معاون پرورشی و تربیت بدنی بهارستان دو از عوامل برگزاری مسابقات قرآنی تشکر و برای همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات قرآنی آرزوی موفقیت کرد.

خبرنگار دانش‌آموز، مهسا قلندری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار