«هفت سنگ» برنامه اوقات‌فراغت سازمان دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح  پایگاه‌های تابستانی اوقات‌فراغت این سازمان با عنوان هفت سنگ در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد. 

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
«هفت سنگ» برنامه اوقات‌فراغت سازمان دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی

معصومه مختاری در خصوص اهمیت محتوای فکری و فرهنگی، نشاط و پویایی در برنامه‌های اوقات فراغت بیان کرد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی این عزیزان از مهم ترین ارکان فلسفه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از متولیان اوقات فراغت کشور به منظور زمینه سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان دانش آموزان در ابعاد مختلف ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، طرح پایگاه های اوقات فراغت موسوم به هفت سنگ را در تابستان 1402 برگزار می کند.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی، هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط و گردشگری را محورهای مورد تاکید در طرح"هفت سنگ" عنوان کرد و گفت: ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های مهارتی و معرفتی، بسط گسترش تربیت اجتماعی و سیاسی و استعدادیابی و شناخت ظرفیت های علمی، هنری و مهارتی دانش آموزان از جمله اهداف طرح پایگاه های تابستانی اوقات فراغت این سازمان هستند.

مختاری با بیان این که هر یک از نواحی و مناطق استان از بین مدارس یا کانون های فرهنگی و تربیتی در سطح ناحیه یا منطقه، یک پایگاه دخترانه و یک پایگاه پسرانه در سامانه نورینو ویژه سازمان دانش آموزی ثبت کرده اند، گفت: زمان فعالیت این پایگاه ها اول تیرماه تا 15 شهریورماه است و تمامی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی می توانند در کلاس های پایگاه های تابستانی سازمان دانش آموزی شرکت کنند.

وی با بیان این که فعالیت پایگاه های تابستانی در دو محور فعالیت های تشکیلاتی، معرفتی و فرهنگی و فعالیت های فضای مجازی و پانا برگزار می شود، گفت: فعالیت‌های کارگاه‌های ادبی، نمایش، فیلمسازی، نقاشی، جلوه های ویژه و تدوین، گرافیک و طراحی، کلاس های آموزش مهارتی استقرار و بقاء در طبیعت در شرایط دشوار، دوره جهت‌یابی، دوره پیمایش کوه، کویر، جنگل و عبور از رودخانه، امداد و کمک‌های اولیه، آماده سازی و دوخت چرم، کلاس‌های آموزش معرفتی و عقیدتی، فوق برنامه و سفرهای تربیتی، کارگاه عکاسی، نگارش خبر و مصاحبه، سواد رسانه، سفرهای تربیتی و... از جمله کلاس های تعریف شده برای پایگاه تابستانی سازمان دانش آموزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار