همزمان با آیین ثبت ملی قصه گویی ایرانی در تهران؛

زنگ قصه گویی درخراسان جنوبی به صدا در می آید

بیرجند (پانا)- طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی از به صدا در آمدن زنگ قصه گویی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، همزمان با آیین کشوری ثبت ملی قصه گویی ایرانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
زنگ قصه گویی درخراسان جنوبی به صدا در می آید

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام اینکه کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است گفت: در سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ هم‌زمان با آئین برگزاری مراسم ثبت ملی در ستاد و آغاز فعالیت‌های تابستان در مراکز، با حضور جمعی از پیشکسوتان قصه گویی کانون استان، علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی، مربیان مراکز کانون زنگ قصه‌گویی در محل مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر شماره یک کانون به صدا در خواهد آمد.

وی ضمن دعوت از علاقه‌مندان به این هنر آیینی و سنتی ایرانی جهت شرکت در این مراسم گفت: به صورت همزمان انجمن قصه گویی نوجوان کانون در شهرستان طبس و سایر مراکز کانون استان نیز بهصورت همزمان به همین مناسبت برنامه خواهد داشت.

حمیدی افزود: سخنرانی دکتر حسین زنگویی، مدرس دانشگاه، نویسنده و پژوهش‌گر استانی، اجرای قصه‌گویی توسط مربیان کانون، نواختن زنگ قصه‌گویی با حضور مسئولان استانی، از بخش‌های این برنامه خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید؛ در آیین کشوری ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی، مدیرعامل کانون سخنرانی خواهد داشت و پس از آن، از لوح ثبت ملی قصه‌گویی رونمایی خواهد شد.

سخنرانی نماینده سازمان میراث فرهنگی، پاسداشت علی‌خانجانی نویسنده و پژوهشگر و مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان و اولین دبیر جشنواره قصه‌گویی، ارتباط تصویری با استان‌ها، پخش نماهنگ مستند جشنواره، اجرای قصه‌گویی و معرفی و دعوت از رئیس جشنواره بیست‌وپنجم از جمله برنامه‌هایی است که در این آیین برگزار خواهد شد.

این آیین در تهران ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار