مترجم زبان قلابی دانشجوی شیرازی دستگیرشد

خبرگزاری پانا: فردی که در تالارهای گفتگو شبکه های اجتماعی با عنوان مترجم زبان اقدام به كلاهبرداری از یك دانشجوی شیرازی داشت دستگیرشد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا، رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری فردی که در تالارهای گفتگو و شبکه های اجتماعی با عنوان مترجم زبان اقدام به كلاهبرداری از یك دانشجوی شیرازی كرده بود، خبر داد .
سرهنگ "سیدموسی حسینی" در رابطه با این پرونده گفت: شاکی این پرونده دانشجوی 24 ساله ساکن شیراز است که برای ترجمه متن یک پروژه دانشگاهی از فضای مجازی کمک گرفته و با ارسال درخواستی از کاربران در تالار گفتگو جهت همکاری دعوت می کند.
وی ادامه داد: درپاسخ به درخواست این دانشجو از میان کاربران، شخصی خود را "محمدرضا" و با تسلط کافی جهت ترجمه معرفی اما برای ترجمه و همکاری با وی طلب پرداخت مبلغ 2میلیون و پانصد هزار ریال را می كند.
رئیس پلیس "فتا" استان فارس اظهار كرد: شاکی پرونده با انتقال وجه درخواستی به حساب "محمدرضا" منتظر پاسخ درخواستش می شود، که قرار بود به ایمیلش ارسال شود.
سرهنگ "حسینی" بیان كرد: با گذشت چند روز این دانشجو هیچ پاسخی دریافت نمی کند و حتی راهی برای تماس با وی نمی یابد، در نتیجه با مراجعه به دادسرا شکایتی را تنظیم و پیگیری این قضیه را خواستار می شود.
وی گفت: کارشناسان پلیس "فتا" فارس با ردیابی ادرس اینترنتی و نقطه یابی مکان اتصال به اینترنت و درج تبلیغات، موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.
رئیس پلیس "فتا" استان فارس هشدار داد نادیده گرفتن نکات حفاظتی و اعتماد به اشخاص در فضای مجازی ممکن است چنین مشکلاتی را برای کاربران ایجاد نماید که با کمی دقت و رعایت اصول استفاده صحیح از اینترنت این مشکلات کاهش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار