گزارش پانا به بهانه شهادت مدافع امنیت در ایذه؛

ایده‌های شوم در ایذه مظلوم

تهران (پانا) - تلاش ضدانقلاب و رسانه‌های معاند برای ایجاد آشوب در کشور بار دیگر منجر به شهادت یکی از نیروهای خدوم فراجا در کشور شد و سروان محمد قنبری مامور نیروی انتظامی در شهرستان ایذه شهید؛ شهیدی که از او پنج فرزند به یادگار مانده است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ایده‌های شوم در ایذه مظلوم

شهادت هنر مردان خدا است و آنانی که پا در این راه می‌گذارند از حلاوت این مسیر آکاهند و ترسی از مرگ در راه حق و دفاع از مردم مظلوم ندارند. شهید محمد قنبری یکی از نیروهای خدوم فراجا در شهرستان ایذه بود که عصر روز گذشته از سوی یک راننده تیبا با هویت مشخص زیر گرفته شد و به شهادت رسید.

همزمان با فراخوان معاندین برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد کیان پیر فلک، نیروهای انتظامی شهرستان ایذه با اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی در شهرستان در آماده‌باش قرار گرفتند و اقدامات لازم را انجام دادند. طبق گفته سرهنگ حجت‌الله سفیدپوست، جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان، در یکی از ایستگاه‌های تامین امنیت عمومی که روز یکشنبه ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۲ برپا شده بود یک نفر با هویت معلوم با خودروی سواری تیبا به‌صورت عمدی ماموران انتظامی را زیر گرفت که در این حادثه یکی از کارکنان فراجا به نام سروان محمد قنبری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مقام ارشد انتظامی استان خوزستان می‌گوید: با اقدام به موقع کارکنان مستقر در صحنه فرد مهاجم بر اثر اصابت تیر مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.

همچنین آنطور که یارمحمد رسالتی، دادستان ایذه ماجرای منجر به شهادت مامور نیروی انتظامی در این شهرستان را تعریف می‌کند، یک خودرو با هویت مشخص در یکی از مبادی ورودی شهرستان با سرعت و به‌صورت عمدی به نیروهای مستقر در ایست بازرسی برخورد کرده و یکی از ماموران در صحنه به شهادت می‌رسد.

دادستان شهرستان ایذه ادامه می‌دهد: «وی سپس با دور زدن و برخورد با یکی از سربازان وظیفه، موجب ایراد صدمات بدنی به این سرباز شد و خود نیز با تیراندازی از سوی ماموران زخمی شد که پس از اعزام به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد. حال سربازی که خودروی متهم با وی برخورد کرده مساعد است.»

تصویر شهید محمد قنبری

شهید محمد قنبری، مامور نیروی انتظامی ایذه ساکن روستای بن شوار شهرستان صیدون بود که پدر پنج فرزند بود. چهار دختر و یک پسر. بزرگترین فرزندش ۱۸ ساله و کوچکترین فرزندش ۲ ساله بود.

مادر شهید قنبری: خوشحالم که فرزندم برای اسلام شهید شد

مادر شهید مدافع امنیت محمد قنبری درباره شهادت فرزند شهید خود می‌گوید: «محمد در راه اسلام شهید شد. محمد اهل نماز و روزه بود و نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد و در انجام فریضه‌های دینی بسیار جدی بود. ما راضی به رضای خدا هستیم و خوشحالم که فرزندم برای اسلام شهید شد.»

مادر شهید مدافع محمد قنبری ادامه می‌دهد: «پسرم پنج فرزند دارد که همگی کوچک هستند و الان باید چه کار کنند.»

فرزند شهید قنبری: شهادت پدرم در لباس خدمت مایه افتخارم است

سلیمان قنبری پسر شهید مدافع امنیت محمد قنبری نیز با بیان اینکه پدرم حدود ۲۴ سال لباس مقدس نیروی انتظامی را به تن داشت و در این راه خدمت کرد، می‌گوید: «شهادت پدرم در راه تأمین امنیت و در لباس خدمت مایه افتخارم است.»

به‌طور قطع ورود مسئولانه و قاطع نهادهای ذی‌ربط به این موضوع و برخورد قاطع با مسببان ایده اتفاقات شوم ضمن آنکه پیامی جدی به بر هم زنندگان نظم و امنیت تلقی می‌شود، موجب اعتماد عموم مردم خواهد بود زیرا عموم جامعه انتظار دارند تا نهادهای مسئول به‌ویژه قوه قضاییه با اقداماتی از این دست قاطعانه و بدون اغماض برخورد کنند.

زمان مراسم تشییع پیکر شهید قنبری

لازم به ذکر است که مراسم تشییع پیکر شهید مدافع وطن محمد قنبری عصر امروز (۲۲ خردادماه) در ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان واقع در میدان پلیس (فولی آباد) برگزار خواهد شد. پیکر این شهید ساعت ۱۰:۰۰ صبح سه‌شنبه در شهرستان ایذه و سپس ساعت ۱۶ در باغملک تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار