رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سوادآموزی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سواد‌آموزی، یک امر ضروری، اجتناب‌ناپذیر و از برنامه‌های سوادآموزی است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سوادآموزی

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی با سفر به استان خوزستان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و اروندکنار عنوان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سواد‌آموزی، یک امر ضروری، اجتناب‌ناپذیر و از برنامه‌های سوادآموزی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم و شهدای خوزستان به فعالیت‌های سوادآموزی و گام دوم فعالیت‌های نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: نهضت سوادآموزی در راستای رسیدن به استقلال فکری و فرهنگی در جامعه است و در مردمی‌تر شدن این حرکت جهادی باید نهایت برنامه‌ریزی و تلاش را داشته باشیم.

عبدی با عنوان اینکه ظرفیت‌های مردمی در حوزه سوادآموزی موثرترین راهکار است، ادامه داد: توجه امام خمینی(ره) به حوزه سوادآموزی، بی‌نظیر است و بر همین اساس بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در حوزه سوادآموزی یک امر ضروری، اجتناب‌ناپذیر و از برنامه‌های سوادآموزی است.

وی با عنوان اینکه پیام امام(ره) در خصوص سوادآموزی دارای ابعاد مختلف و گسترده است، افزود: اندیشه جهادی در سوادآموزی راهگشاست و بدون شک تحول در جامعه از خواندن و نوشتن شروع می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تشکیل شورای عالی سوادآموزی بعد از 6 سال وقفه خبر داد و گفت: طراحی نقشه عمل باسوادی در سطح استان و شهرستان یک ضرورت است.

سوادآموزی نیاز به کمک خیرین و حرکت‌های جهادی مردمی دارد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: افزایش سطح سوادآموزی در کشور تنها به وسیله آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی ممکن نیست و نیاز به کمک مردم و حرکت‌های جهادی مردمی است.

عبدی افزود: نرخ بی‌سوادی در کشور برای گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال 2.9 درصد است به این معنی که 97.1 درصد کشور باسواد هستند و البته نرخ بی‌سوادی در آبادان و خرمشهر ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و بالطبع 95.1 درصد مردم این 2 شهر باسواد هستند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش همت خیرین در زمینه سوادآموزی خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها می‌تواند در زمینه تشویق به علم‌آموزی، مالی و اهدای زمین باشد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تلاش‌ها بر این است که بی‌سوادی در کشور با شتاب مناسبی به کمترین میزان خود برسد.

وی اظهار کرد: باشگاه سوادیار و مجمع خیرین سوادآموزی با هدف تحقق اهداف سوادآموزی تاسیس و در حال فعالیت هستند.

توجه به مبحث سوادآموزی در جامعه اثربخش است

استاندار خوزستان نیز در دیدار رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، توجه به مبحث سوادآموزی در جامعه را اثربخش دانست.

علی‌اکبر حسینی‌محراب گفت: بهره‌گیری از گروه‌های اجتماعی و فرهنگی در استان موجب ارتقای شاخص‌های سوادآموزی خواهد شد.

وی با اشاره به اثربخش بودن مبحث سوادآموزی در جامعه ادامه داد: فرهنگسازی در حوزه سوادآموزی در تحقق اهداف سوادآموزی، راهگشاست و احیای حرکت بزرگ در راستای سوادآموزی یک نیاز مهم در استان محسوب می‌شود.

عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت سواد در کشور نیازمند همت همه‌جانبه است، گفت: بازماندگان از تحصیل، اثر غیرقابل جبرانی در آینده حوزه سوادآموزی خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی در سطح کشور جدی گرفته شده است، ادامه داد: شورای پشتیبانی سوادآموزی، جایگاه مهمی در توسعه جایگاه سوادآموزی در سطح استان دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق حاشیه‌ای باعث ارتقای شاخص‌های سوادآموزی است، افزود: انگیزه‌سازی در راستای سوادآموزی موثر است و ضرورت دارد کمک فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه سوادآموزی بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 97.1 درصد جامعه باسواد هستند، ادامه داد: آموزش سوادهای چندگانه و آموزش‌های دائم‌العمر 2 برنامه آینده سوادآموزی در کشور است.

مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز گفت: فرهنگسازی در حوزه سوادآموزی موجب ارتقای شاخص‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌انداری مجمع خیرین سوادیار در استان اظهار کرد: خیرین سوادیار برای نخستین بار در استان خوزستان به فعالیت پرداخت که نتایج خوبی نیز در بر داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: کاهش نرخ بی‌سوادی در استان با برنامه‌ریزی در سطح فرهنگی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار