الکترونیکی شدن احراز هویت رأی دهندگان انتخابات مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و رفع آنها در کمیسیون را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
الکترونیکی شدن احراز هویت رأی دهندگان انتخابات مجلس

علی حدادی با اشاره به نشست امروز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در دستور کار قرار گرفت، ایرادات در ۳۰ ماده که عمدتا ویراشی و عبارتی بود رفع شد و مابقی ایرادات به مواد در نشست بعدی کمیسیون بررسی و اصلاح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده ۵ طرح اصلاحی بر ارائه مدرک اصلی و معتبر برای رای دهندگان در نظر گرفته شده بود که با ایراد شورای نگهبان تاکید شد که ارائه اصل یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهی نامه راهنمایی و رانندگی و کارت پایان خدمت نظام وظیفه، تایید هویت رأی دهنده امکان پذیر است و اگر این مدارک همراه نبود با تطبیق اثرانگشت، فرد می تواند در انتخابات شرکت کند.

حدادی افزود: در ماده دیگر پیش ثبت نام از داوطلبان نمایندگی ۱۱۰ روز پیش از ثبت نام اصلی در نظر گرفته شده بود که شورای نگهبان به این موضوع ایراد گرفت و در کمیسیون به این نحو اصلاح شد که وزیر کشور موظف است ۹۰ روز قبل از شروع ثبت نام الکترونیک از داوطلبان، پیش ثبت نام انجام دهد. با این حساب اگر اصلاح قانون تایید و ابلاغ شود امکان اجرای این موضوع در انتخابات دوره دوازدهم مجلس ممکن می شود.

وی گفت: ایرادات سایر مواد در نشست فردا بررسی و رفع می‌شود تا هر چه زودتر موارد برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار