در گفت‌وگو با پانا:

محمد محمدکاظم : نباید با دو شکست، عطایی را تخریب کنیم

بازی با اسلوونی شمشیر دولبه است/برای المپیکی شدن والیبال باید هزینه کرد

تهران (پانا) - والیبالیست سابق تیم ملی ایران معتقد است نباید بخاطر دوشکست سرمربی تیم ملی را تخریب کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
محمد محمدکاظم : نباید با دو شکست، عطایی را تخریب کنیم

محمد محمدکاظم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در ۳ بازی ابتدایی لیگ ملت‌ها اظهار داشت: «مثل همیشه در شروع تورنمنت‌ها تیم ملی والیبال ما با مشکل مواجه شد. مشکلاتی داشتیم که باعث شد شکست بدی مقابل ژاپن بخوریم. عدم برگزاری تدارکاتی مناسب و مهیا شدن برای چنین تورنمنت سنگینی باعث شد تا نتوانیم آن‌طور که تصور می‌شد، بازی کنیم. برخی تغییرات و اشتباه در چینش اولیه ترکیب هم بی تأثیر نبود. البته معتقدم خیلی بهتر می‌توانستیم ظاهر شویم. ما نباید به ژاپن می‌باختیم به‌خصوص با چنین نتیجه‌ای.»

وی افزود: «قبل از بازی متأسفانه خیلی‌ها ژاپن را برای بچه‌ها بزرگ کرده و از آن‌ها غول ساخته بودند. آن‌ها تیم سطح اولی در دنیا محسوب نمی‌شوند و ما نباید این‌طور می‌باختیم. در مقابل لهستان اما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و دو ست را بردیم. اما تغییرات سرمربی لهستان باعث شد تا بازی برگردد. آن‌ها با تغییر سیستم، به بازی خودشان سرعت دادند و متأسفانه نتوانستیم برای جلوگیری از حملات حریف برنامه خوبی داشته باشیم.»

ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال ادامه داد: «ما نیاز داشتیم برای اینکه به جدول برگردیم، چین را شکست دهیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. بچه‌ها خیلی تخت تأثیر و فشار دو بازی قبل بودند و قشنگ از عملکرد آن‌ها مشخص بود. دو بازیکن جوان ما که در دو بازی قبلی فیکس بودند، تابه‌حال برای بزرگ‌سالان بازی نکرده بودند اما مقابل چین بهتر ظاهر شدند. ازاینجا بعد انتظار داریم رفته‌رفته بازیکنان باصلابت و اعتمادبه‌نفس بیشتر و بهتری بازی کنند. باید بچه‌ها راحت‌تر بازی کنند.»

محمد محمدکاظم گفت: «باید برای حضور در چنین تورنمنت‌هایی، با تیم‌های مطرح بازی تدارکاتی انجام می‌دادیم. اگر وضعیت اقتصادی ما خوب نیست، چاره‌ای نداریم. برای رسیدن به المپیک باید فدراسیون والیبال هزینه کند. باید اردوهای بهتری برگزار کنیم. مربی خارجی که نداریم. پول آن حتماً ذخیره‌شده است. با مربیان ایرانی که قرارداد نمی‌بندد. اگر هم پولی به آن‌ها بدهند، واقعاً عددی نیست که آدم بشود آن را بگوید.»

وی ادامه داد: «الان باید تیم ملی والیبال ما نتیجه بگیرد تا در رنکینگ المپیکی شدن امتیازش را بالا ببرد. باید دنبال نتیجه گرفتن باشیم. خوشبختانه با مدیریتی که سر قضیه محمد موسوی انجام دادند، او برگشت و دارد تلاشش را می‌کند. یکجاهایی هم نفرات دیگری می‌توانستند دعوت شوند. باید آشتی ملی راه بیفتد تا از همه توانایی‌های والیبالیست‌ها استفاده کنیم. المپیک صحنه‌ای است که هر والیبالیستی آرزوی حضور در آن را دارد. دیده می‌شود و زندگی‌اش ازاین‌رو به آن رو می‌شود.»

کارشناس والیبال ایران افزود: «اگر مربی ایرانی می‌گذاریم باید از او حمایت کنیم. فدراسیون باید برای ارتقای سطح دانش مربیان داخلی و ملی خودش، یا آن‌ها را به کلاس‌های سطح اول بین‌المللی بفرستد یا اینکه هرساله مدرسان بزرگ خارجی را بیاورد. فضای بسته‌ای ایجاد کردیم و انتظار پیشرفت هم داریم. مربی ایرانی کجا خودش را به‌روز کند؟ همه از کار کردن مربی ایرانی در تیم ملی استقبال می‌کنند اما باید برای دانش‌افزایی آن‌ها هم اقدام کنند.»

محمد محمدکاظم گفت: «حالا که وقت نتیجه گرفتن است، نباید جوان‌گرایی را بهانه کنیم. جوان‌گرایی هم یک سال و دوساله است. نباید این را دستاویزی برای فرار روبه‌جلو انجام دهیم. مردم ما متوجه می‌شوند و خودشان این مسائل را آنالیز می‌کنند. البته که نباید با دو باخت عطایی را تخریب کنیم. معتقدم ما بازیکنان جوان و باتجربه زیادی داریم که در هر تورنمنت با چند تغییر شرکت می‌کنیم. استفاده بجا و به‌موقع از بازیکنان خیلی مهم است. بازی با اسلوونی شمشیر دولبه است و خیلی چیزها را مشخص می‌کند. اگر برنده شویم، بار روانی و فشاری که روی بازیکنان ما است، کم می‌شود و راحت‌تر در ادامه بازی می‌کنند. اسلوونی در جدول از ما بالاتر است و باید آن‌ها را ببریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار