رئیس‌جمهوری:

اشتغال با فعال شدن زمینه‌های اقتصادی قابل دستیابی است

تبریز (پانا) - رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت بسیار زیاد بحث اشتغال، دستیابی به این‌ امر را با فعال شدن زمینه‌های اقتصادی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال با فعال شدن زمینه‌های اقتصادی قابل دستیابی است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از شهرستان چاراویماق و دیدار با مردم این شهرستان گفت: این منطقه و منطقه هشترود جز مناطق نادری است که هم در زیر زمین دارای معادن و ذخایر ارزشمند است و هم بر روی زمین و لذا در این راستا مردم و جوانان با همت این مناطق باید قدر این ظرفیت ها را به بهترین شکل ممکن بدانند چرا که باید معدن و صنعت در این مناطق مثل سایر مناطق فعال شود و لذا بحث کشاورزی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که انتظار می‌رود در این منطقه بحث کشاورزی نیز گسترش پیدا کرده و بعنوان یکی از قطب های کشاورزی فعال تبدیل شود.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی بدون راه حل وجود ندارد و ما نیز در این کشور طبق گفته رهبری هیچ مشکلی نداریم که نتوانیم آن را حل کنیم چرا که در کشور ما جوانانی هستند که با وجود آنها هر مشکلی هم که باشد حل خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما در بسیاری از نقاط کشور حتی روستا های دور افتاده به برکت انقلاب اسلامی آب، برق و گاز خانه بهداشت، مدرسه و جاده را گسترش داده ایم اما در بعضی مواقع در همین روستا ها مردم آماده به زندگی کردن در این روستا ها نمی‌شود و حاشیه‌نشینی را به زندگی در روستا ها ترجیح می‌دهند.

وی اذعان کرد: مدیران و برنامه ریزان باید به نحوی عمل کنند که اقتصاد روستا ها را به یک اقتصاد فعال تبدیل شود چرا که اقتصاد این منطقه اقتصاد معدن و کشاورزی است و باید در این خصوص اقداماتی انجام دهیم که مردم در همین منطقه مشغول به کار شوند و به حاشیه نشینی روی نیاورند.

آیت الله رئیسی افزود: در این منطقه به دلیل عدم بهره برداری از ذخایر و ثروت های موجود محرومیت هایی به وجود امده است که در این راستا تیمی به مدت حداکثر ۲ ماه بررسی های لازم را انجام خواهد داد و در این بررسی ها نیز از افراد صاحب نظر و صاحب ایده و قدیمی که نظرات خوبی دارند برای رفع این محرومیت ها استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحث اشتغال با فعال شدن زمینه های اقتصادی قابل دستیابی است چرا که اشتغال و اقتصاد دو نقطه به هم متصل شده هستند و با وجود یکدیگر زمینه های رشد، توسعه و پیشرفت را فراهم می‌سازند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این شهرستان ها زمین های وسیعی وجود دارد که میتوان به مردم این زمین ها را واگذار کرد تا بتوانند زندگی مطلوب داشته باشند و اشتغال نیز در این منطقه به حداقل رشد خود برسد و لذا مشکل بعدی که حائز اهمیت است مدیریت آب است چرا که باید طوری مصرف آب را مدیریت کنیم که آب به خانه های مردم و زمین های کشاورزی به طور کامل برسد.

وی ادامه داد: این حضور پرشور مردم نشان دهنده ارتباط مردم عزیز با دولت ولایت است که بین امت و امام وجود دارد و لذا این ارتباط یک ارتباط معمولی نیست بلکه ارتباطی است که قلب مردم با مقام ولایت گره خورده و ما نیز به عنوان خدمتگزاران این کشور باید نسبت به این موضوع افتخار کنیم چرا که پیوستگی این مردم به اسلام و دین امری جدا نشدنی است.

دانش آموز خبرنگار : سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار