اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بدهی واردات گاز از ترکمنستان تسویه شد

افزایش سهم تجارت گاز در منطقه را در دستور‌کار داریم

تهران (پانا) - وزیر نفت از تسویه بدهی واردات گاز از ترکمنستان که در دوره‌های قبل اتفاق افتاده بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بدهی واردات گاز از ترکمنستان تسویه شد

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دیپلماسی انرژی، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت مردمی یکی از محورها، بحث دیپلماسی انرژی بود که توسط وزارت نفت و وزارت امور خارجه تلاش‌های خوبی انجام شد که یکی از آن‌ها همکاری با کشور ترکمنستان بود.

وی افزود: ‌اصل بدهی بابت واردات گاز از ترکمنستان که در دوره‌های‌ مختلف اتفاق افتاده بود، به‌همت دولت سیزدهم تسویه شده است.‌ افزایش سهم تجارت گاز در منطقه را در دستور‌کار داریم.

وزیر نفت گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در طی بیست ماه اخیر در حوزه نفت ‌افتاد. ‌واردات و سهم تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی خوبی در دست اقدام داریم.

وی بیان کرد: ممکن است برخی بگویند که چرا جمهوری اسلامی ایران که دارنده دومین ذخایر گازی است، واردات گاز انجام‌ می‌دهد، اما لازم است در نظر داشته باشیم که روسیه اولین ذخایر گازی دنیا را دارد و براساس آمار برای واردات، صادرات، ترانزیت و سواپ هم برنامه‌ریزی کرده و این سهم تجارت است، ایران هم در همین زمینه تلاش می کند و تاکنون دستاوردهای خوبی کسب کرده است‌.

اوجی ادامه داد: فرآورده های نفتی با توجه به نیازی که در سراسر دنیا وجود دارد تحریم ناپذیر است. یکی از محورهای اصلی در وزارت نفت استفاده از ظرفیت پالایشگاه های فراسرزمینی در کشورهای مختلف است که خوشبختانه که برای اولین بار در منطقه آمریکای لاتین و ونزوئلا اتفاق افتاده و نفت جمهوری اسلامی ایران در این پالایشگاه ها فرآورش می‌شود.

وزیر نفت در رابطه با استفاده از کارت سوخت شخصی خودروها نیز از مردم خواست از کارت سوخت های خود استفاده کنند و توضیح داد: در بسیاری از جایگاه ها ، تعداد کارت سوخت جایگاه‌داران کاهش یافته است زیرا کارت جایگاه داران برای آن دسته از مردمی است که کارت خود را به همراه ندارند و یا کارت خود را گم کرده اند تا بتوانند به صورت اضطرار از این کارت جایگاه بهره ببرند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت نیز گفت: تمامی بنزینی که در ۱۰ پالایشگاه کشور فرآورش می‌شود، استاندارد یورو را دارد. شکلی در بحث بنزین در کشور وجود ندارد؛ تولید بنزین در ۳ پالایشگاه کشور در حد یورو ۵ است.

وی با بیان اینکه مردم هیچ نیازی به استفاده از مکمل‌ها در جایگاه‌های بنزین ندارند، گفت: بازرسان در مناطق و ناحیه های عملیاتی شرکت پخش به طور مداوم سرکشی می‌کنند و اگر تخلفی مشاهده شود، قطعا برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار