انتقاد امانی از نصب بی‌رویه آنتن اپراتورها در پایتخت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از نصب بی‌رویه آنتن اپراتورها در پایتخت انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد امانی از نصب بی‌رویه آنتن اپراتورها در پایتخت

ناصر امانی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تداوم نقض نظام نامه محلات، اظهار کرد: اگر قصد ما توسعه مشارکت محلی است این نوع برخوردها به کاهش مشارکت محله ای منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه دستور داده شده افرادی از فردا سر کار خود حاضر نشوند، یادآور شد: مدیر محله باید توسط هیئت امنا انتخاب شوند و برای برکناری آن نیز شرایط عزل لحاظ شده است؛ اگر فرض کنیم در ۳۵۴ محله به دو نفر گفته باشیم که دیگر سر کار نروند ۷۰۰ نفر را ناامید کرده ایم.

وی با اشاره به نصب آنتن اپراتورها به وفور در سطح شهر، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات شهر در دوره های قبل شکل گرفت و در این دوره سایه ای برای این بخش سایه افکنده و یکی از شرکت ها که از روال خود خارج شده، شرکت ارتباطات شهر است.

امانی با بیان اینکه بدون مجوز کمیسیون مربوطه این شرکت، آنتن در سطح شهر نصب می شود، گفت: کسی باید این سایه را از روی سازمان فاوا و بخش هوشمندسازی شهر بردارد که بتواند کار خود را انجام دهد.

در این جلسه زهرا شمس احسان با تأکید بر حفظ ظرفیت ها در نظام مشارکت های محله ای، اظهار کرد: با تصویب نظام نامه در شورای ششم انتظار می رود بدون در نظر گرفتن پشتوانه ۱۴ ساله، از اقدامات سلیقه ای جلوگیری شود؛ پایان همکاری ناگهانی از سوی ستاد مشارکت های محله ای در برخی مناطق در حال اجراست که باید از اقدامات سلیقه ای در این خصوص خودداری به عمل آید.

وی با بیان اینکه دستورالعمل همکاری باید از سوی شهرداری مشخص و اقدامات پس از تصویب دستورالعمل انجام شود، خاطرنشان کرد: این اقدام باعث از بین رفتن انگیزه افراد فعال در مدیریت محلات می شود؛ لذا نباید خارج از چارچوب مقررات اقدامی صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه ستاد هنوز تشکیل نشده است، گفت: باید بگویم که چنین شرایطی تقصیر خود ما نیز هست.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با بیان اینکه پایان همکاری بدون نامه رسمی و به صورت شفاهی بوده است، گفت: هرگونه عزل و نصب مدیریت محله باید بر اساس دستورالعملی باشد که به شورا ارسال می شود و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی می تواند موارد را بررسی کند.

وی تأکید کرد: اولویت در انتخاب مدیران محلات، با مدیرانی است که هم اکنون در محلات فعال هستند و از شهرداری می خواهیم در این خصوص دستورالعمل خود را به شورا ارسال کند.

سوده نجفی هم در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از نیروهای خدمات شهری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) از تغییر ساعت کاری ادارت به ساعت ۶ صبح انتقاد و اظهار کرد: این ساعت کاری زندگی مردم را با چالش روبه رو می کند و امیدواریم این اقدام غیرمنطقی و غیرکارشناسی از سوی دولت اصلاح شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت ایمن سازی وسایل بازی در پارک ها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل تابستان هستیم خانواده ها به پارک ها مراجعه می کنند و متأسفانه بخشی از وسایل بازی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان ایمن نیست که این موضوع چند بار به ما اعلام شده و پس از گذشت سه ماه از تذکر بنده هنوز مشکل رفع نشده است.

وی در خصوص وضعیت مدیریت محلات و نظام نامه مشارکت محله ای نیز گفت: از آقای چمران تقاضا می کنم که ریاست ستاد مشارکت های محله ای را بر عهده بگیرد تا اقداماتی که از سوی شورا برای این امر باید انجام شود، صورت بگیرد.

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با بیان اینکه گزارشی در خصوص نظام نامه در حال تهیه است، گفت: در هیچ کجا لحاظ نشده که کارمند شهرداری می تواند مدیریت محلات را بر عهده بگیرد و اتفاقاً هیچ گونه ارتباط استخدامی بین مدیران محلات و شهرداری نباید وجود داشته باشد؛ لذا تأکید می کنم که شهرداری با به کارگیری کارمندان به عنوان سرپرست مدیریت محلات، آنها را درگیر تخلف در این زمینه نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار