مدیر آموزش و‌پرورش خلیل‌آباد:

امام خمینی (ره)، دغدغه خاصی در خصوص نسل جوان داشتند

خلیل آباد (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل‌آباد گفت حضرت امام (ره)، دغدغه خاصی در خصوص نسل جوان داشتند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی  (ره)، دغدغه خاصی در خصوص نسل جوان داشتند

علیرضا برمکی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد در گفتگو با پانا گفت: حضرت امام (ره)، دغدغه خاصی درخصوص نسل جوان داشتند، آنجا که دروصیتنامه خود می فرمایند :امام خمینی همه جوانان را به حفظ ارزش های انسانی و توجه به مفاهیم بلندی مثل استقلال و آزادی دعوت می کند، ایشان همچنین نسل جوان را به هوشیاری و جلوگیری از انحرافات دعوت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امام امت، جوانان را با ظرفیت های خاصی همچون عشق وشور،طراوت وپاکی،شجاعت و سرسختی می دیدند و این قابلیت ها رابهترین زمینه برای ایجاد تغییر وتحول می دانستند.

برمکی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یادونام امام راحل یک تکلیف انقلابی ویک ضرورت برای تقویت مبانی فکری واعتقادی انقلاب است واگر می خواهیم روحیات انقلابی، استکبارستیزی وآزادی خواهی درمیان آحادملت حفظ شود ،باید یادوشخصیت امام زنده نگه داشته شود وازاین روست که حضرت آقا می فرمایند : «نگذارید یاد امام در جامعه کم‌رنگ بشود.»

وی اظهار نظر کرد: ازجملات وکلمات قصار بیادماندنی از حضرت امام (ره) است شاید بتوان گفت رساترین جمله درخصوص هدف امام راحل ازانقلاب را مقام معظم رهبری می فرمایند : توحید؛ عبارت است از: ۱. اعتقاد به خدا؛ ۲. کفر به طاغوت. پس هدف تمامی پیامبران الهی دعوت به توحید بوده است. بنابراین هدف امام نیز از انقلاب، دعوت به توحید بوده است.

برمکی عنوان کرد: خاستگاه قیام ۱۵ خرداد از نقش و جایگاه روحانیّت شیعه در جامعه ایران و پیروی مردم از آنها ناشی می شود ،نهضت پانزده خرداد ۱۳۴۲ در اوج اقدامات سلطه جویانه آمریکا که در پوشش برخی اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و اجتماعی انجام می شد، به وقوع پیوست و پایه های رژیم سلطنتی پهلوی را متزلزل کرد.بنابراین می توان گفت که قیام خونین ۱۵خرداد۴۲ نقش بی بدیلی در شعله ورساختن آتش انقلاب بهمن ۵۷ داشته است.

دانش آموز خبرنگار: مریم حسن نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار