فرماندار شهرستان بهارستان یادآور شد:

تاثیرات مثبت رشد جمعیت با برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای بانوان

بهارستان یک(پانا) - فرماندار شهرستان بهارستان در مراسم مادر مهربان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای بانوان را در رشد جمعیت، موثر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرات مثبت رشد جمعیت با برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای بانوان

مراسم مادر مهربان با هدف تقدیر از مادران بهارستانی و با حضور بانوان بسیجی حوزه مطهره، مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرک قلعه میر، مسئول امور بانوان فرمانداری و معاون فرهنگی شهرداری گلستان در مدرسه کمیل ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان، وضعیت کشور را از نظر جمعیت، بحرانی و قرمز دانست و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای بانوان، می‌تواند در رشد جمعیت و تشویق به فرزندآوری، موثر باشد؛ همچنین، آموزش‌های پیش از ازدواج، حمایت از مادران باردار بی‌بضاعت و نیز تسهیل خدمات زایمانی از جمله اموری است که موجب رشد مثبت جمعیت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت فرزندآوری در راستای سلامت روانی و معنوی، اظهار کرد: طی پنج سال اخیر، نرخ رشد جمعیت در تمام استان‌ها کاهش یافته و طبق داده‌های مربوطه که سرعت پیری جمعیت را نشان می‌دهد، ایران دومین کشور از نظر سریع‌ترین نرخ رشد سالمندی در جهان است؛ همچنین در صورت ادامه این وضعیت، دچار بحران جدی جمعیتی خواهیم شد.

نوحی در پایان سخنان خود ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) فرمودند " بى تردید، هرگاه خداوند خیر بنده‌اى را بخواهد، او را نمى‌میراند تا فرزند صالح وی را به او نشان دهد."

در ادامه این مراسم، مسعود بابا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان، ضمن اشاره به آمار رشد جمعیت شهرستان، بیان کرد: رشد جمعیت به عنوان یک بحران جدی به حساب آمده است؛ همچنین، کاهش فرزندآوری و نیز افزایش تک فرزندی، موجب کاهش نسل جوان، نیروی کار و افزایش مهاجرت مردم کشورهای همسایه به داخل کشور خواهد شد.

شایان ذکر است این مراسم، با اجرای گروه سرود کشوری نورالهدی اجرایی و تقدیر از مادران و دختران و پسران با نام‌های فاطمه، زهرا، معصومه، رضا، علی و محمد همراه بود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه جورشعبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار