امام جمعه پاکدشت:

نور ایمان را با ظلمت گناه تاریک می‌کنیم

پاکدشت (پانا) - نماز جمعه این هفته پاکدشت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و امام جمعه پاکدشت مردم را به تقوا پیشه کردن دعوت کرد و گفت ایمان همان نوری است که با ظلمت گناه تاریک می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۶۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نور ایمان را با ظلمت گناه تاریک می‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن لزومی امام‌ جمعه‌ پاکدشت در خطبه اول نماز عنوان کرد: انسانی که خود را مسلمان می‌داند اما ایمان خود را محکم نمی‌کند و به اسلام عمل نمی‌کند، همانند عسلی است که خود را عسل می‌داند اما شیرین نیست؛ ایمان همانند نوری است که با ظلمت گناه سیاه می‌شود.

وی افزود: کوچکترین کارهای شما ایمان شما را نشان خواهد داد و مسلمان بودن شما را نشان خواهد داد، خودتان را غرق در اعمالی کنید که خداوند شما را سفارش کرده است؛ سحرخیز باشید و از نماز صبح دور نشوید که ایمان شما را قوی خواهد کرد ، از دیگر کارهایی که ایمان را حفظ خواهد کرد، ارادت ما به اهل بیت و امامان و پیامبران ما است؛ اگر آن‌ها را با قلب و وجود خود دوست بداریم ایمان خود را محکم کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی همچنین تصریح‌کرد : توجه بیشتری به نوجوانان و جوانان خود داشته باشیم چرا که اگر ما توجه نکنیم زودتر از آنچه فکر کنید ایمان آن‌ها همچون تکه یخ آب خواهد شد.

وی همچنین در خصوص رسیدن به ایام ارتحال امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) سرمنشا تمام خوبی‌ها بودند، تا به الآن هم کسانی هستند که امام را کامل نشناخته‌اند، ایشان علاوه بر مدیر و سیاستمدار بودن، با ایمان و اهل نماز و رئوف بودند، او با تمام مردم آشنا بود و آن‌ها را می‌شناخت. روزی که امام خمینی (ره) فوت کردند، تمام خبرگزاری خارجه خبر بر آن دادند که اسلام و ایران از هم فرو پاشید، این درحالی بود که روز رحلت امام بزرگترین غم ایرانیان بود؛ دین اسلام تا امروز آن چنان قدرت خود را حفظ کرده است که کسی جلودار آن نیست.

امام جمعه پاکدشت همچنین ادامه داد: امام خمینی(ره) فرد استواری بود و نوجوانان این سرزمین را نیر استوار تربیت کرده بود؛ فرد قانون مداری بود و هرکس که به اهل بیت و قرآن خداوند توهین می‌کرد، مجازات سختی می‌کردند.

وی افزود: رور ۱۵ خرداد را فراموش نکنیم که افتخار یک ایران و ملت ایران است، همان زمانی که مردم با تمام وجود فریاد می‌زدند و شعار می‌دادند یا مرگ یا خمینی، این روز لکه تاریکی بر دشمنان این مرز و بوم است. هم اکنون هم در جامعه اسلامی مردم با هر سختی باید کنار هم باشند، مسئولین نیز می‌بایست بیشتر از قبل توجه به مسائل اقتصادی و آسایش بیشتر جوانان و ازدواج آن‌ها باشد، منابع طبیعی نیز در وضعیت خوبی نیستند و توجه بیشتری باید به این مسئله شود.

امام جمعه شهرستان پاکدشت همچنین فراخوان دعوت مردم ولایت‌مدار به حرم امام خمینی(ره) را داد و آن‌ها را توصیه کرد که حتما صبح زود بروید و مزار امام خمینی را از نزدیک زیارت کنید.

خبرنگار دانش‌آموز : هستی سیاوشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار