دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی کشور:

ماموریت قرارگاه تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری است

اردبیل (پانا) - دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی کشور گفت ماموریت اصلی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری است.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت قرارگاه تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری است

محمدرضا عامریان، دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی کشور در نشست تخصصی کارگروه‌های جهادی استان اردبیل اظهار کرد: مدل کار قرارگاهی نیاز به یک فهم مشترک دارد و این جلسات بهترین فرصت برای رسیدن به این مهم است و باید دقت داشته باشیم که ماموریت هریک از اعضای قرارگاه به هیچ وجه موازی یا مخل وظایف سازمانی آنها نیست و در همین راستا پیشنهاد می‌شود ماموریت محول شده به اعضا با وظایف سازمانی آنها سنخیت داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات کارگروه‌های قرارگاه جهادی گفت: از جمله اقدامات کارگروه منزلت و حمایت پویش همه حاضر و تهیه البسه مورد نیاز دانش آموزان کم برخودار است که به صورت هماهنگ در سراسر کشور انجام می‌شود.

دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی کشور با تاکید به اهمیت مسئله ظرفیت شناسی و مردمی سازی در کارهای جهادی تصریح کرد: در این حوزه دو ماموریت اساسی وجود دارد. ماموریت اول شناسایی،جذب و تشکیل گروه های جهادی و ماموریت دوم تسهیل شرایط و زمینه های لازم برای فعالیت گروه های جهادی است.

در این نشست، دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور قرارگاه جهادی کشور نیز گفت: استان اردبیل جزو پیشتازان در فعالیت های جهادی است.

وی با تقدیر از تلاش های انجام شده در قرارگاه جهادی استان اردبیل گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع محور موسوم به ۲۰۲۰ محله با این نگاه اجرا می‌شود که مدرسه می‌تواند به عنوان تربیتی محله شناخته شود.

دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور قرارگاه جهادی کشورنیز با اشاره به اهداف طرح ۲۰۲۰ محله افزود: این طرح به صورت جدی در سراسر کشور انجام می‌شود و اعتقاد ما این است که مدیران مدارس باید به عنوان محور آموزش، تربیت فرهنگ، هنر و مدیریت در سطح محله نقش خود را ایفا کنند.

در این جلسه کلام اله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه جهادی گفت: با هدف دسترسی برابر دانش آموزان به منابع امتحانات نهایی ۱۰ هزار جلد کتاب راه موفقیت در امتحانات نهایی با تمرکز بر مناطق محروم استان در بین دانش آموزان دوازدهمی توزیع شده است.

صفری افزود: بیش از ۱۶۰۰ نفر از همکاران به عنوان فرهنگی خیر اعلام آمادگی کرده اند تا با کار جهادی در راستای رفع محرومیت در مناطق محروم استان به امور آموزشی و تربیتی بپردازند و باید با برنامه ریزی دقیق از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به بهبود سرانه فضای ورزشی در استان اظهار کرد: با هدف رفع محرومیت و افزایش سرانه فضای ورزشی ۳۸ زمین چمن مصنوعی به نام شهید قاسم سلیمانی در مناطق محروم استان اجرا شده است که از این تعداد ۲۴ زمین به بهره برداری رسیده است و مابقی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

صفری با تاکید بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی و لزوم گسترش آموزش های فنی و حرفه ای، گفت: در سالتحصیلی جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان های استان شده است و قطعا با تمام توان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان از مشارکت و همدلی سپاه حضرت عباس (ع) استان، بسیج سازندگی، گروه های جهادی و مجمع خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر کرد.

سید غلامحسین خلیلی موسوی ،دبیر قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر استان نیزبا اشاره به اقدامات این قرارگاه گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی در استان و نواحی و مناطق ۱۹ گانه استان، احصا فضای آموزشی مورد نیاز، دانش آموزان نیازمند توجه و آغاز عملیات عمرانی در مناطق محروم استان از جمله اقدامات شاخص این قرار است.

وی افزود: تدوین نقشه راه پیشرفت در شاخص های آموزشی و تربیتی جز ابتکارات استان اردبیل است که برای بازه زمانی یک ساله و سه ساله انجام شده است و بر همین اساس شرح وظایف هریک از اعضا قرارگاه تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار