پیام تبریک رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی به‌مناسبت سالروز تاسیس خبرگزاری پانا

مشهد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی در‌ پیامی، سالروز تاسیس خبرگزاری پانا را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌ رضوی به‌مناسبت سالروز تاسیس خبرگزاری پانا

متن پیام حجت رضازاده به شرح زیر است:

خبرگزاری کانون دانش‌آموزی (پانا) که مخفف کلمات انگلیسی Pupils Association News Agency است طی امضای تفاهم نامه ­ای بین رئیس سازمان دانش‌­آموزی کشور و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و تایید وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرداد ماه 81 تأسیس شد.

این خبرگزاری فعالیت رسمی خود را در تابستان 82 آغاز کرد و اکنون بیش از 10 سال است که به صورت جدی در حال فعالیت در عرصه رسانه است. این خبرگزاری در مهر 1391 مجوز خبرگزاری را از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها دریافت کرد.

خبرگزاری پانا از ابتدای امر با رویکرد تربیتی و مهارتی اقدام به جذب و آموزش دانش‌آموزانی کرد که به رسانه و خبر علاقه داشتند و علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشت توانست هزاران دانش‌­آموز را در استان خراسان رضوی و شهرستان‌های زیر مجموعه به صورت حضوری و غیر حضوری آموزش دهد.

هم اکنون پانا در تمام شهرستانهای خراسان رضوی رابط پانا دارد که رابطین خبری هر شهرستان پس از بررسی اخبار مختلف که از سوی خبرنگاران ارسال می‌شود آن‌ها را ویرایش، تصحیح و تایید کرده و به سرویس مورد نظر در دفتر مرکزی استان می‌فرستند.

این خبرگزاری دارای سرویس‌های مختلف خبری از جمله گزارش خبری و گزارش تصویری و ویدئو های خبری آموزش وپرورش است.

خبرگزاری پانا قصد دارد تحول قابل توجهی در بحث آموزش دانش‌آموزان با استعداد و علاقه‌مند داشته باشد. دوره‌های آموزشی خبرنگاری در سراسر استان از طریق مدیریت خبرگزاری پانا استان در حال اجراست و ماهانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان پس از طی دوره آموزشی تئوری و عملی وارد عرصه خبرنگاری می‌شوند.

مجموعه خدمتگزاران خبرگزاری دانش‌­آموزی پانا امید دارند که بتوانند علاوه بر حفظ شان دانش‌آموزی و آموزشی بودن این رسانه، پانا را به عنوان یکی از خبرگزاری‌های حرفه ای کشور مطرح کنند تا نشان دهند افرادی که آینده ساز ایران اسلامی هستند در نوجوانی نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف در کشور موثر و کارساز باشند.

در پایان این روز را به همه خبرنگاران استان و کشور تبریک می‌گویم. در سازمان دانش‌آموزی یکی از فعالیت‌های سازمان در قالب بسته تحولی، آموزش دانش‌آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار