در کنار شما 21 ساله شدیم

سمنان (پانا) - پنجم خرداد ماه، سالگرد تاسیس خبرگزاری پانا؛ تنها باشگاه خبری دانش‌آموزی ایران و سطح جهان بر تمام فعالین حوزه خبری به ویژه دانش‌آموز خبرنگاران پانا گرامی باد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
در کنار شما 21 ساله شدیم

خبرگزاری کانون دانش‌آموزی(پانا) که مخفف کلمات انگلیسی Pupils Association News Agency است طی امضای تفاهم نامه ­ای بین رئیس سازمان دانش‌­آموزی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و تایید وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرداد ماه 81 تأسیس شد.

این خبرگزاری فعالیت رسمی خود را در تابستان 82 آغاز کرد و اکنون بیش از 20 سال است که به صورت جدی در حال فعالیت در عرصه رسانه است. این خبرگزاری در مهر 1391 مجوز خبرگزاری را از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها دریافت کرد.

خبرگزاری پانا از ابتدای امر اقدام به جذب و آموزش دانش‌ آموزانی کرد که به رسانه و خبر علاقه داشتند و علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشت توانست هزاران دانش‌­آموز را در تهران و شهرستان‌ها حتی در استان‌های مختلف به صورت رایگان آموزش دهد.

هم اکنون پانا در تمام استان‌های کشور دفتر نمایندگی دارد که نمایندگان خبری هر استان پس از بررسی اخبار مختلف استانی که از سوی خبرنگاران ارسال می‌شود آن‌ها را ویرایش، تصحیح و تایید کرده و به سرویس مورد نظر در دفتر مرکزی تهران می‌فرستند.

این خبرگزاری دارای سرویس‌های مختلف خبری از جمله آموزش و پرورش، فرهنگی هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، استان‌ها و عکس است.

خبرگزاری پانا قصد دارد تحول قابل توجهی در بحث آموزش دانش‌آموزان با استعداد و علاقه‌مند داشته باشد. دوره‌های آموزشی خبرنگاری در سراسر کشور از طریق مدیریت دانش‌آموزی استان‌ها و از سوی دفتر مرکزی پانا به صورت مستمر در حال اجراست و ماهانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان پس از طی دوره آموزشی تئوری و عملی وارد عرصه خبرنگاری می‌شوند.

مجموعه خدمتگزاران خبرگزاری دانش‌­آموزی پانا امید دارند که بتوانند علاوه بر حفظ شان دانش‌آموزی و آموزشی بودن این رسانه، پانا را به عنوان یکی از خبرگزاری‌های حرفه ای کشور مطرح کنند تا نشان دهند افرادی که آینده ساز ایران اسلامی هستند در نوجوانی نیز می‌توانند در عرصه‌های مختلف در کشور موثر و کارساز باشند.

استان سمنان تا امروز در تلاش برای تحقق حداکثری اهداف دانش آموزی در حیطه خبری بوده است. خدا را شاکریم که در این استان با حضور مدیران آگاه و توانمند در دنیای رسانه و به خصوص جهان خبر، گامی بزرگ برای تامین نیاز خبری و آگاهی فرهنگیان سطح استان علی الخصوص دانش آموزان برداشته ایم.

با آرزوی بهترین ها برای دانش آموز خبرنگاران پانا میهن عزیزم ایران.

دانش آموز خبرنگار: امیر شادکام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار