استاندار خراسان جنوبی:

انتخابات ایران کاملاً مردمی، سالم و براساس قوانین برگزار می‌شود

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کاملاً مردمی، سالم و براساس قوانین برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات  ایران کاملاً مردمی، سالم و براساس قوانین برگزار می‌شود

جواد قناعت با بیان این مطلب در ستاد انتخابات استان، خاطرنشان کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مهندسی شده نیست و به دور از هرگونه تخلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات را مردم برگزار می‌کنند و وزارت کشور زمینه برگزاری انتخابات را آماده می‌کند، اظهار کرد: انتخابات از اهمیت بسیار ویژه‌ای در عرصه‌های بین‌المللی برخوردار است و این اهمیت در کشور جمهوری اسلامی ایران بیشتر است.

استاندار با اشاره به کسانی که ایران اسلامی را به عنوان کشوری غیردموکراتیک و غیرمردمی مثال می‌زنند، تصریح کرد: ما در ایران بیشترین تعداد انتخابات را برگزار کردیم و تقریباً سالی یک یا دو انتخابات داشتیم.

قناعت با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای نظرات و تفکرات مردم است و سرنوشت آینده کشور به دست مردم تعیین می‌شود، گفت: یکی از ویژگی‌های مکتب و فلسفه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) این است که باور عینی و عملی و اعتقادی به نقش‌آفرینی مردم داشت.

وی با اشاره به اینکه اولین کشور و نظامی هستیم که در ۵۸ روز پس از استقرار، انتخابات برگزار کردیم، تصریح کرد: هرجایی انقلاب و تغییر و تحولی می‌شود سال‌های سال در آنجا برگزاری انتخابات معنایی ندارد.

استاندار با تأکید بر نقش‌آفرینی مردم در انتخابات‌ها بدون هیچ اجباری، اضافه کرد: مردم ایران در رأی دادن آزاد هستند و برخلاف برخی کشورهای دنیا، کسی آنان را بازخواست یا جریمه نمی‌کند.

قناعت با اشاره به اینکه امید داشتن دشمن به انتخابات جمهوری اسلامی ایران به دلیل همین آزاد بودن انتخابات در کشور می‌باشد در حالی که انتخابات در امریکا مهندسی شده است، افزود: کشورهای غربی که ژست دموکراسی در می‌آورند باید دموکراسی را از ایران یاد بگیرند که آزادی در آن کامل است.

وی با ذکر این نکته که موضوع شورای نگهبان جدی و اساسی و قابل قبول برای جهانیان است، اظهار کرد: برخی ها ممکن است از ضعف و عدم اطلاع مردم سوء استفاده کنند که چرا باید شورای نگهبان باشد در حالی که کشورهای دیگر دنیا هم شورای نگهبان دارند فقط اسم آن شاید تفاوت داشته باشد.

استاندار به اهمیت مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: ما هر سال چندین رفراندوم در ایران اسلامی برگزار می‌کنیم که انتخابات یا مناسب‌های خاص مانند ۲۲ بهمن، تشییع شهید، ۹ دی، روز قدس، شب احیا و ... همان رفراندوم‌های جمهوری اسلامی است که مردم در این برنامه‌ها حضور و مشارکت بالایی دارند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ اولین انتخابات در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و همچنین اولین انتخابات پس از ناآرامی‌های سال گذشته است که معاندان می‌گفتند نظام و حاکمیت جایگاه مردمی خود را از دست داده در حالی که ۴۵ تا ۵۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی بیرجند جمع می‌شوند تا رئیس جمهور را ببینند.

استاندار با تأکید بر اینکه همچنان پایگاه مردمی نظام و حاکمیت باقی است، افزود: برای شاد شدن و امیدوار کردن دوستداران و ناامیدی دشمنان این نظام باید به سمتی برویم که شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار