معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

کرسی‌های آزاداندیشی، فرهنگ مشارکت اجتماعی و مطالبه‌گری را در دانش‌آموزان ترویج می‌دهد

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد کرسی‌های آزاداندیشی، فرهنگ مشارکت اجتماعی و مطالبه‌گری صحیح را در بین دانش‌آموزان ترویج می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کرسی‌های آزاداندیشی، فرهنگ مشارکت اجتماعی و مطالبه‌گری را در دانش‌آموزان ترویج می‌دهد

سردار فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: از آبان ماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه سال‌جاری با مشارکت نیروهای جهادی، کرسی آزاد اندیشی و مناظره دانش آموزی با رویکرد تبیینی در مدارس این استان بر پا شد.

وی اظهار کرد: این اقدام فرهنگی - تربیتی به منظور آگاهی بخشی و آموزش روش‌های صحیح مطالبه‌گری در مدارس متوسطه اول و دوم استان البرز انجام شد.

فتح الهی در ادامه بیان کرد: این تریبون ها با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که با حضور مسئولان، نیروهای جهادی اساتید دانشگاه، فعالان سیاسی،کارشناسان و مربیان آموزش و پرورش استان برگزار می شود تا دانش آموزان در قالب این طرح روش‌های صحیح مطالبه‌گری را فرا می گیرند.

وی فضای مجازی، رابطه انسان و آزادی، حقوق شهروندی، چرا مرگ بر آمریکا، حجاب، اجبار یا اختیار، اعمال محدودیت بر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی غیربومی تطابق حجاب و پوشش مناسب با حقوق شهروندی و آزادی انسان، امکان پیشرفت و سعادت انسان به کمک عقل و اخلاق، نیاز به دین، مهاجرت، عبور از مرزهای هویتی (فردی و ملی ) را از جمله محورهای کرسی های آزاداندیشی و مناظره دانش آموزی در مدارس البرز برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، گسترش کتاب های کمک آموزشی، تاثیر محتوای کتب درسی در تربیت دانش آموزان، استفاده از تولیدات و کالاهای ایرانی، جایگاه صرفه جویی و بهره وری در فرهنگ ایرانیان و نقش توسعه آموزش مجازی در ارتقا نصیب آموزشی و پرورشی به عنوان دیگر محورهای کرسی های آزاداندیشی و مناظره دانش آموزی در مدارس استان البرز یاد کرد.

وی یادآوری کرد: دانش آموزان در کرسی های آزاداندیشی، دغدغه های شخصی، اجتماعی و مدارس استان را بیان می کنند و جواب خود را بطور واضح دریافت می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز افزود: کرسی های آزاداندیشی، فرهنگ مشارکت اجتماعی و مطالبه گری صحیح را در بین دانش آموزان ترویج می دهد و موجب می شود تا نسل آینده کشور مطالبات خود را به روش های صحیح بیان کنند.

وی عنوان کرد: ارتباط مستقیم مسئولان با دانش آموزان، منجر به شناخت نیازها و اتخاذ راهکارهای مناسب برای برطرف شدن این نیازها می شود.

فتح الهی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نقش مهمی در ایجاد فضای پرسشگری، نقادی، منصفانه، آگاهانه و مطالبه گری در بین دانش آموزان متناسب با گروه سنی آنان دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید علاوه بر محفوظات علمی که برای رشد و توسعه علمی کشور ضروری است، هوش اجتماعی نیز داشته باشند، بیان کرد: این گفت و گوهای دانش آموزی با رویکرد افزایش آگاهی و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان، ارتقاء سطح قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز در بین آنان و همچنین بیان دیدگاه و تحمل نظر دیگران و احترام گذاشتن به دیگران در دستور کاری حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قرار گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز درپایان تاکید کرد: در کرسی های آزاداندیشی فقط دنبال راه‌اندازی کرسی نیستیم، بلکه یکی از کارهایمان آن است که دانش آموزان در یک فضای سالم نگه داریم تا با هم گفت‌وگو کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار