پاداش بابابرقی به کم مصرف‌ها

بیرجند (پانا) - طرح صرفه‌جویی مصرف برق، با عنوان پاداش ۲۰=۱ همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پاداش بابابرقی به کم مصرف‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام وزارت نیرو طرح پاداش صرفه جویی مصرف برق از دیروز در استان همزمان با سراسر کشور آغاز و این طرح ویژه چهار ماه گرم سال از یک خرداد تا پایان شهریور است.

به گفته وی بر اساس این طرح ۳۴۰ هزار مشترک خانگی خراسان جنوبی می‌توانند با کاهش مصرف برق خود نسبت به دوره مشابه یعنی تابستان پارسال از پاداش صرفه‌جویی تا ۲۰ برابر تعرفه برق برخوردار شوند.

مهدی دادگر در این باره بیشتر توضیح داد که مشترکان به ازای صرفه جویی هر کیلووات برق تا ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش می‌گیرند به این شکل که متوسط نرخ فروش برق به ازای هر کیلو وات ۱۰۰ تومان است که در طرح پاداش تابستانه مشترکانی که نسبت به تابستان پارسال خود کمتر مصرف کنند ۲۰ برابر این تعرفه و تا ۲۰۰۰ تومان به ازای هر کیلووات صرفه جویی، پاداش دریافت می‌کنند.

به گفته وی در پاداش صرفه‌جویی تابستان پارسال تا ۵ برابر تعرفه برق یعنی ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات صرفه جویی، به مشترکان پاداش پرداخت می‌شد که این مقدار، تابستان امسال تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده و به ۲ هزار تومان رسیده است.

او ادامه داد: تفاوت دیگر طرح پاداش تابستانی امسال با پارسال شامل توسعه دایره مشترکان بهره‌مند است به طوری که در طرح تابستانه پارسال، فقط مشترکانی که کمتر از الگو، برق مصرف می‌کردند می‌توانستند از پاداش صرفه جویی برخوردار شوند، اما در طرح پاداش تابستانی امسال، تمامی مشترکان می‌توانند برای صرفه جویی در مصرف برق، پاداش دریافت کنند.

دادگر اضافه کرد به طور مثال برای مناطقی از استان با شرایط آب و هوای عادی، مشترکین فقط با تنظیم دمای آسایش منازل با دور کند کولر می‌توانند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت کنند. همچنین در مناطق گرمسیری استان در صورتی که مشترکان بیش از یک کولر گازی دارند با خاموش کردن یک کولر گازی تا سقف یک میلیون تومان و خاموش کردن ۲ کولر گازی تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پاداش می گیرند.

او همچنین با اشاره به تعرفه مناطق گرمسیری در خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۳ شهرستان طبس، نهبندان و بشرویه از تعرفه گرمسیری برخوردارند که در طبس این طرح برای پنج ماه از سال و از اردیبهشت تا شهریور حساب می شود که این تعرفه برای ماه‌های اردیبهشت و شهریور با تعرفه ۴ گرمسیری و برای ماه‌های خرداد، تیر و مرداد با تعرفه ۳ گرمسیری حساب می‌شود.

او افزود: همچنین برای شهرستان‌های نهبندان و بشرویه برای سه ماه خرداد، تیر و مرداد تعرفه گرمسیری ۴ برای برق مصرفی مشترکان حساب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار