معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی‌ مستلزم استفاد از ظرفیت‌های فرهنگی است

اردبیل(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت با استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و تقویت فرهنگ بومی و محلی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را از جامعه ریشه‌کن کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی‌ مستلزم استفاد از ظرفیت‌های فرهنگی است

رضا قاسمیان ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی، ورزشی و بازی‌های بومی- محلی منطقه شمال غرب کشور که به میزبانی شهرستان خلخال برگزار شد، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه از جمله احیای سنت‌های ریشه‌دار و تقویت فرهنگ بومی و محلی جامعه ما از تهاجم فرهنگی و خطر آسیب‌های اجتماعی مصون خواهد ماند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران و متولیان برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی و بازی‌های بومی محلی خلخال، با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی فرصتی مناسب برای تقویت سنت‌ها و باور‌های اعتقادی و ایجاد نشاط اجتماعی، تقویت وحدت ملی و قومی است، افزود: از همه دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی استان اردبیل انتظار می‌رود با اجرای چنین برنامه‌هایی با تهاجم فرهنگی بیگانه و آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم تکریم و تشویق متولیان تقویت فرهنگ بومی گفت: چنانچه متولیان دستگاه‌های فرهنگی به درستی در جهت تقویت سنت‌ها و ریشه‌های بومی مناطق تلاش کنند، ریشه آسیب‌های اجتماعی از جامعه خشکانده خواهد شد.

در این مراسم سیدجواد یحیی‌زاده ،فرماندار خلخال نیز با اشاره به قدمت این شهرستان که به سه هزار سال قبل از میلاد می‌رسد، گفت: در جریان تهاجم فرهنگی بیگانه، سنت‌ها و ریشه‌های اعتقادی و فرهنگی مردم این منطقه کمتر دچار آسیب شده و دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بنیه اعتقادی محکم مردم این شهرستان است.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه‌ساز احیای فرهنگ‌های سنتی و بومی منطقه، معرفی ظرفیت‌های متنوع و گسترده شهرستان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

تقی‌زاده ،رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اردبیل نیز گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی و بازی‌های بومی و محلی بانوان در خلخال با هدف توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه، تبادل آئین‌ها و فرهنگ‌های سنتی در خلخال برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این گونه جشنواره‌ها را فراهم کردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان در آستانه ازدواج و همچنین ایجاد نشاط و سرگرمی بین مردم و همراه با زمینه‌سازی برای معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی مناطق مختلف کشور و منطقه خلخال، حفظ و احیای سنت‌های ریشه‌دار مردم و همچنین ایجاد تحرک و نشاط در بین گروه‌های مختلف مردم در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان با اشاره به اینکه جشنواره بازی‌های بومی و محلی بانوان با هدف توسعه و گسترش بازی‌های بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه، تبادل آیین‌ها و فرهنگ‌های سنتی در خلخال برگزار شد، افزود: این جشنواره فرصتی مناسب برای آشنایی با سنت‌های ریشه‌دار مناطق مختلف ایران اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار