شاکری در گفت‌وگو با پانا:

باید محکم و قاطع حق مردم از حقابه هیرمند تامین شود؛ بهانه‌های مختلف طالبان قابل قبول نیست‌

تفاهم‌نامه ایران و افغانستان برای حقابه هیرمند از اسناد رسمی بین‌المللی است/ هیات حاکمه افغانستان باید هرچه زودتر حق مردم سیستان و بلوچستان را بدهد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت تفاهم‌نامه ایران و افغانستان برای حقابه هیرمند از اسناد رسمی بین‌المللی است بر همین اساس دولت افغانستان باید کمک کند تا این مساله حل شود.

کد مطلب: ۱۳۷۳۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
باید محکم و قاطع حق مردم از حقابه هیرمند تامین شود؛ بهانه‌های مختلف طالبان قابل قبول نیست‌

اقبال شاکری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «این حق قانونی و رسمی مردم عزیز ما در سیستان و بلوچستان است که سال‌های سال است داده نشده است. در قوانین و مقررات به آن پرداخته شده و تفاهم‌نامه دو کشور از اسناد رسمی بین‌المللی است. دولت افغانستان باید کمک کند تا این مساله حل شود.»

وی افزود:«همانگونه که رئیس‌جمهوری گفتند در اینکه هیات فنی و رسمی بفرستیم تا بررسی تخصصی و فنی کنند، مشکلی نداریم. اما اینکه به بهانه‌های مختلف حق قانونی مردم ما را ندهند، قابل قبول نیست. ما باید محکم و قاطع حق مردم را طلب کنیم و از مسیرهایی که داریم بتوانیم حقابه هیرمند را بگیریم. این حقابه حق تاریخی مردم سیستان و بلوچستان است.»

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: «دولت افغانستان آگاه است که جمهوری اسلامی ایران همیشه کمک حال مردم افغانستان بوده است و در برهه‌های مختلف که مردم افغانستان سختی کشیدند، ما کمک‌رسان آن‌ها بودیم. این دریغ کردن حق مردم ما، اخلاقی و جوانمردانه نیست. امیدوارم عاقلان مردم افغانستان و هیات حاکمه فعلی افغانستان به این نتیجه برسند که هرچه زودتر حق مردم هیرمند را با رهاسازی آبی که حق این مردم است، بدهند.»

شاکری خاطرنشان کرد: «مجلس شورای اسلامی چون ناظر بر جریانات امور است، نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان از چندین سال قبل پیگیر این حقابه بودند، بنابراین ما این مسیر را ادامه می‌دهیم و امیدوارم دولت نیز همین مسیری را که پیش گرفته است، ادامه دهد، تا حق مردم گرفته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار