چشم انتظاری ۵ روستای دیهوک برای برخورداری از آب آشامیدنی

14 سال وعده برای آب

بیرجند (پانا)- روستاهای رضویه، قوامیه، چکاب، عباس آباد و قنبرآباد 5 روستای اقماری بخش دیهوک طبس از 14 سال پیش در انتظار بهره‌مندی از آب آشامیدنی بهداشتی بسر می‌برند، روستاهایی که در فاصله ۲ تا ۱۰ کیلومتری مرکز بخش دیهوک قرار دارند. یکی از مهم‌ترین مشکلات این روستاها، عدم بهره‌مندی از شبکه آب شرب و همچنین آب مصرفی است که این موضوع باعث استفاده از آب‌های غیربهداشتی شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
14 سال وعده برای آب

مسئولان استانی در طول سال های گذشته بارها و بارها از این روستاها بازدید کرده اند و برای آبرسانی به آنها قول مساعد داده و زمان تعیین کرده اند ، اما علی رغم شروع طرح آبرسانی به این روستاها از سال ۱۳۹۷، این طرح هنوز به سرانجام نرسیده و آخرین وعده مسئولان از پایان این انتظار ظرف چند ماه آینده خبر می دهد.

پای درد دل مردم

یکی از اهالی روستای قنبر آباد که از 30 سال پیش تاکنون در همین روستا ساکن است، به خبرنگار ما گفت: این روستا از آب لوله کشی محروم است و این درحالی است که از دیهوک فاصله چند کیلومتری بیشتر ندارد.

احمدی با انتقاد از عملکرد مسئولان و وعده های بدون عمل آنها افزود: مسئولان زیادی از اینجا بازدید کرده اند و همیشه چشم گفته اند ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

یکی دیگر از اهالی روستای قنبر آباد هم به خبرنگار پانا گفت: از آب بهداشتی محروم هستیم و مجبوریم از چاهی آب برداریم که مسئولان حتی حاضر نیستند یک روز از این آب استفاده کنند.

شریفی گفت: کوچک و بزرگ ما دچار مشکلات پوستی و گوارشی شده اند و مردم در شرایط سختی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: ما در عذاب زندگی می کنیم و برای استحمام مشکلات زیادی داربم.

وعده بر زمین مانده مسئولان

رئیس شورای اسلامی بخش دیهوک هم با بیان اینکه آبرسانی به این روستاها از سال 87 در دستور کار قرار داشته ولی هنوز به بهره برداری نرسیده، گفت: فاصله این روستاها تا دیهوک بین 2تا10کیلومتر است و در یک دشت صاف بدون هیچ عارضه، طبیعی قرار گرفته اند.

مصطفی محمدی با اشاره به تعطیلی دو ساله این پروژه از نیمه سال ۹۸ افزود: این پروژه در دوره استانداری آقای پرویزی تصویب و در دوره آقای معتمدیان هم شروع شد و علی رغم بازدید این دو استاندار از این روستاها و وعده آبرسانی، اما این پروژه به دلیل کمبود اعتبار تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: طرح آبرسانی به این روستاها از مخزن بالادست دیهوک شروع و تاکنون از این شهر رد شده و فاصله آن تا اولین روستا دو کیلومتر و نیم است.

رئیس شورای اسلامی بخش دیهوک شهرستان طبس گفت: قرار بوده که آبرسانی به این روستاها همزمان با پروژه آبرسانی به شهر دیهوک در سال ۱۳۸۷ انجام شود، اما در حالی که آبرسانی به شهر دیهوک انجام شد اما این روستاها از طرح آبرسانی جا مانده اند.

خبر خوش مدیر آبفای طبس

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان طبس درگفت‌وگو با خبرنگار پانااز اتصال این روستاها در آینده نزدیک به شبکه آب شرب بهداشتی خبر داد.

علیرضا محمدی زاده مقدم طول شبکه انتقال آب به این روستاهای اقماری را 18 کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان در طول سنوات گذشته از سال 97 تا 1400، 3 کیلومتر اجرایی شده و 15کیلومتر هم در یکسال اخیر به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه گذاری داخلی این روستا به همکاری بخشداری در دست اقدام است، افزود: علاوه بر این احداث دو مخزن‌بین راهی هم در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده این پروژه به اتمام برسد و این روستاها به شبکه آب شرب بهداشتی متصل شوند.

وی تعداد مشترکینی که از این پروژه منتفع می‌شوند را 50 مشترک اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار