مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش

در گفتمان انقلاب اسلامی زن برای جامعه تصمیم‌ساز است

اصفهان (پانا) - نشست صمیمی شهره صادقی، مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر کارگروه کوثر با جمعی از دانش‌آموزان دختر در اداره آموزش‌وپرورش ناحیه ۴ اصفهان با حضور مسئولان اداره کل  و اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
در گفتمان انقلاب اسلامی زن برای جامعه تصمیم‌ساز است

شهره صادقی مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش در نشست با رابطان قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان اصفهان اظهار داشت: فلسفه تشکیل قرارگاه تربیتی بر این است که با عنایتت به‌ضرورت التزام به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سند دولت مردمی، وزارت آموزش و پرورش جزء اولین وزارت‌خانه‌هایی بوده است که قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این قرارگاه به ریاست وزیر آموزش و پرورش است و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دبیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور را عهده دار است، این قرارگاه ۸ کارگروه دارد و کلیه فعالیت‌ها باید ذیل این کارگروه‌ها انجام گیرد.

صادقی افزود: کارگروه‌های این قرارگاه شامل توانمندسازی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع‌محور، مدارس تولید و مهارت و ظرفیت‌شناسی و مردمی‌سازی است.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز آن قرارگاه از اسفندماه سال ۱۴۰۰، ابراز داشت: هدف، بسیج ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بوده است.

وی اذعان داشت: ۶ برنامه را برای کارگروه کوثر اعلام کردیم که اولین گام احصا نظام مسائل دختران باتوجه‌به زیست‌بوم استانی بوده است؛ ۴۴۹ شهرستان در کشور داریم و حدود ۷۰۰ منطقه آموزشی که باید در آنها نیروهای جهادی برون‌سازمانی با هویت مردمی به کارگروه جذب شوند.

صادقی اضافه کرد: تا کنون ۱۳۰۰ نفر از بانوان توانمند و فعال فرهنگی، تربیتی و اجتماعی شناخته شده‌اند و در ۳۲ مرکز ادارات کل استان‌ها کارگروه نخبگانی تشکیل شده که باتوجه‌به حضور بانوان در نوع خود بی‌نظیر است.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی زن برای جامعه تصمیم‌ساز است و برای رشد و ارتقا دختران و زنان انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی تأکید کرد: در احصا نظام مسائل دختران باتوجه‌به زیست‌بوم استانی هم به روش کیفی، کمی، علمی و تجربی اطلاعات از سراسر کشور دریافت و ۵ اولویت اول استان‌ها اعلام شد و ۷ موضوع مشترک استان‌ها جمع‌بندی شد تا به آنها ورود شود.

صادقی خاطرنشان کرد: مشاوره‌های روان‌شناختی و مذهبی، ورزش دختران و مکان‌های ورزشی، بهداشت فردی و محیط و مهارت‌های زندگی و... از جمله نظام مسائل دختران باتوجه‌به زیست‌بوم استانی بوده است که احصا شد.

دانش‌آموز خبرنگار: عسل قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار