با حضور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش آیین نواختن زنگ زبان فارسی برگزار شد

تهران (پانا) - با حضور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش آیین نواختن زنگ زبان فارسی؛ دریکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
با حضور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش آیین نواختن زنگ زبان فارسی برگزار شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضا مراد صحرایی در آیین نواختن زنگ زبان فارسی که به مناسبت روز بزرگداشت زبان فارسی و روز فردوسی دریکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر تهران برگزار شد؛ بابیان اینکه شاهنامه چند پیام مهم دارد، اظهار کرد: اولین پیام آن ایران‌دوستی و حب به وطن به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه هر ملت و کشوری است که باید از آن مراقبت کنیم. پیام دوم غیرت‌ورزی در همه امورات زندگی است و سومین پیام؛ رعایت اصول انسانی است.

وی با اشاره به اهمیت زبان فارسی اظهار کرد: زبان فارسی گنجی است که ما به دلیل دسترسی و استفاده از آن اهمیتش را درک نمی‌کنیم. زبان فارسی در ۶۵ کشور جهان نمایندگی‌هایی برای بسط و توسعه دارد و۱۲۰۰ استاد زبان فارسی در دنیا وجود دارد که با بنیاد سعدی و سایر بنیادهای مشابه ارتباط دارند و در خارج از ایران زبان فارسی تدریس می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: سابقه آموزش زبان فارسی در برخی از کشورهای اروپایی به چند قرن می‌رسد و در سال ۱۷۱۶ رشته ایران‌شناسی در دانشگاه ورشو تأسیس‌شده است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه زبان فارسی گنجینه بزرگ معرفتی برای کل بشریت است، اظهار کرد: زبان فارسی عامل انسجام درونی و وحدت ملی ما ایرانیان است و یکی از ابزارهای نرم قدرت جمهوری اسلامی ایران، زبان فارسی است.

صحرایی بابیان اینکه زبان فارسی خدمات زیادی را به اسلام کرده است، اظهار کرد: دین اسلام از طریق زبان فارسی در بسیاری از کشورها رفته است.

وی با اشاره با یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار کرد: در این زمانه به شاعر بزرگی مانند فردوسی نیاز داریم تا رشادت‌های سردارانی مانند سردار سلیمانی، همدانی، هادی و ... را بسرایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار