معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور:

هدف ما رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی ایران است

اراک (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی کشور عنوان کرد سازمان دانش‌آموزی بازوان معاونت پرورشی است و برای پیشبرد کارها نیاز به حمایت دارد، زیرا همه یکی هستند و هدف رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش‌آموز در تراز جمهور اسلامی ایران است.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف ما رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی ایران است

رحمت‌الله رضایی در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس دانش‌آموزی در استان مرکزی با اشاره به نیازهای نسل جدید اظهار کرد: قطعاً ما هر چقدر جلو می‌رویم نیاز نسل جوان هم تغییر خواهد کرد و ما در این دوره با نسلی سر و کار داریم که اصطلاحاً می گویند نسلی که با اینترنت به دنیا آمده و ویژگی های خاص خود را دارد و نسلی هستند که در عین واقعیت کم توقع و به همان اندازه اطلاعات کافی دارند و نمی‌توان از نیاز‌های آنان چشم‌پوشی کرد.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: قطعاً هر سازمانی که بخواهد اتفاق جدیدی در آن رقم بخورد، باید چابک‌سازی و تغییر و تحولی در آن اتفاق بیفتد و برنامه‌های جدیدی داشته باشد.

وی ادامه‌داد: در کنار فعالیت‌های تشکیلاتی، فعالیت‌های دیگری را برای سازمان تعریف کرده‌ایم که یکی از آن‌ها فعالیت‌های جهادی است، زیرا یکی از مشکلات ما در مناطق و شهرستان‌ها، فقر فرهنگی، اجتماعی و هنری است که نیاز است روی آن کار کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: مربیان و دانش‌آموزان سکان‌داران مجموعه سازمان دانش‌آموزی هستند و در بخشی از برنامه‌ها مربیان نقش راهبری و هدایت را برعهده دارند و دانش‌آموزان مجری برگزاری برنامه هستند و نظام تعلیم‌ و تربیت برای کار کردن خود نیاز به یک بستر واحد ندارد، ولی برنامه‌ها با توجه به نیاز دانش‌آموزان باید متنوع باشند و تشکل‌های دانش‌آموزی نباید رقیب هم باشند، بلکه باید رفیق باشند و بنده طی این چند سال همیشه افتخارم این بوده که عنوان کنم ابتدا بسیجی و سپس پیشتاز هستم زیرا بسیجی بودن را مقدم می‌دانم و شجره طیبه است.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور با تاکید بر اینکه ذائقه دانش‌آموزان متفاوت است، عنوان کرد: بعضی از بچه‌ها دوست دارند جذب کانون ‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی‌ و... شوند و همه این‌ مجموعه‌ها یک چتر واحد به عنوان چتر جمهوری اسلامی ایران هستند و اینکه فکر کنیم دانش‌آموزی را می‌توانیم به یک سمت سوق دهیم اشتباه است، ما باید زیر چتر جمهوری اسلامی باشیم.

وی بیان کرد: ما بازوان معاونت پرورشی هستیم و برای پیشبرد کارها نیاز به حمایت است، زیرا ما همه یکی هستیم و با هم کار می‌کنیم و همه‌ ما یک هدف داریم و آن هم رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش‌آموز در تراز جمهور اسلامی ایران است.

رضایی افزود: ما باید به نیرو‌های جوان کمک کنیم و پیشکسوتان که درس تشکیلاتی یاد گرفتند باید نیرو تربیت کنند؛ مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ چند مورد را متذکر شدند که این موارد حق بود و یکی از آنان تحول‌های مدیریتی بود که بزرگ‌ترین آسیب نظام تربیتی به شمار می‌رود و دومین مورد به مدارس دولتی اشاره داشتند که باید تقویت شود.

معاون فعالیت های سازمان دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حوزه پرورشی نسبت به سال گذشته احساس رضایت داشتند و این نشان دهنده آن است که قدمی رو به جلو برداشته‌ایم ولی ایشان همچنان دغدغه‌مند هستند و در این خصوص سازمان دانش‌آموزی پیشتاز بوده و کسی موفق به حساب می‌آید که هم مربی و هم معلم باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار