معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه، کانون اصلی تحول در نظام آموزشی است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت توجه به مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول در نظام آموزشی به‌ویژه مدارس عادی دولتی، شعار اصلی و محوری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، کانون اصلی تحول در نظام آموزشی است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان نمونه شهرستان شهریار ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید علامه مطهری اظهار کرد: اهمیت جایگاه معلم در تربیت نسل‌های آینده بی‌نظیر است و هیچ فردی در کشور مسئولیت و جایگاه ارزشمند معلمان را ندارد.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در موارد بسیاری به اهمیت جایگاه نظام تعلیم و تربیت و اهمیت نقش معلم تاکید فرموده‌اند. در نتیجه باید تمام مسئولین کشور در راستای ارتقاء جایگاه و نقش معلم تلاش کرده و نقش خود را ایفا کنند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تحقق تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی وابسته است به تربیت نیروی انسانی مطلوب در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی که این نیروی انسانی باید در آموزش و پرورش و به دست توانمند معلمان صورت گیرد.

کاظمی گفت: نیروهایی باید در آموزش و پرورش تربیت شوند که شایستگی‌های گوناگون را از جمله در عرصه علمی، سیاسی، اقتصادی و غیره را داشته باشند که در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به آن با عنوان تربیت چندساحتی تاکید شده است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پروش با اشاره به نقش تربیتی معلم خطرنشان کرد: معلم صرفا وظیفه آموزشی ندارد بلکه تربیت نیز باید سرلوحه کار آن‌ها باشد. معلمی که در مدرسه تدریس می‌کند نباید صرفاً آموزش‌دهنده علوم باشد بلکه وجه تربیتی این جایگاه است که نقش معلم را در زندگی دانش‌آموز متمایز می‌کند.

وی اضافه کرد: در کنار کار پرورشی و تربیتی معاون پرورشی یا مسئول امور تربیتی، معلم نقش کیفی مهمی در عرصه مسائل تربیتی دارد که باید در کلاس درس اتفاق بیافتد. باید نگاه ما به دانش‌آموزان، نگاه فرزندی باشد تا حساسیت و دغدغه رویکرد تربیتی در آموزش و پرورش به ویژه در کلاس درس مدرسه محقق شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: توجه به مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول در نظام آموزشی به‌ویژه مدارس عادی دولتی، شعار اصلی و محوری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است ضمن تمرکز جدی بر افزایش کیفیت آموزش و تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در مدارس عادی دولتی موجب بهبود فرآیندهای یاددهی - یادگیری می‌شود.­­

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار