معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

معلم به‌عنوان هدایت‌کننده در فرایند تعلیم ‌وتربیت، مؤثرترین عنصر در تحقق نظام آموزشی است

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد : معلم به‌عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرایند تعلیم ‌وتربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت رسمی کشور و آموزش علم نافع، مقام و جایگاه معلم آمده است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم به‌عنوان هدایت‌کننده در فرایند تعلیم ‌وتربیت، مؤثرترین عنصر در تحقق نظام آموزشی است

نشست کیفیت بخشی به گروه های آموزشی و تربیت ره یار مربی حرفه ای و تجلیل و قدردانی از سرگرو های آموزشی استان با حضور احمد اسماعیلی، رئیس و میترا مرتضوی کارشناس اداره تکنولوژی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در این نشست ضمن اشاره به نقش معلم از منظر قرآن و جایگاه آن در احادیث و روایات به تعریف واژه معلم از نگاه اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین پرداخت و افزود: در فصل اول سند تحول بنیادین با عنوان «بیانیه ارزش‌ها» گزاره های مهم "نقش معلم به‌عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرایند تعلیم ‌و تربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت رسمی کشور و آموزش علم نافع، مقام و جایگاه معلم آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ما معلمان می بایست به اخلاق حرفه ای و دانش به روز تجهیز شویم و در این رابطه صلاحیت‌های دینی و اخلاق انقلابی، صلاحیت‌های شخصیتی، تعامل با نهادهای علمی و پژوهشی و هدایت‌کنندگی، ارتقای علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه‌های شغلی، رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای مداوم معلم و یادگیری مداوم مد نظر است.

حسینی اضافه کرد: ما معلمان باید همواره در معرض آموزش های مداوم و یادگیری مادام العمر باشیم تا بتوانیم رسالت معلمی خویش را به نحو احسن انجام دهیم. زیرا برای تربیت دانش آموز تمام ساحتی نیاز به معلم تمام ساحتی است و این مهم در بستر گروه های آموزشی تحقق می یابد و در این نقطه توجه به اهمیت و جایگاه گروه های آموزشی محرز می شود.

وی به اقدامات گروه های آموزش ابتدایی استان در یک سال گذشته اشاره کرد و بازنگری در چارت سازمانی این اداره را ضروری دانست.

حسینی بر توسعه ساعات کار گروه های آموزشی و اختصاص سرفصل مالی آموزش ابتدایی برای تحقق اهداف سند با استفاده از ظرفیت گروه های آموزشی تاکید کرد.

در ادامه این نشست اسماعیلی، رئیس گروه برنامه ریزی، فناوری و گروه های آموزش ابتدایی وزارت به تشریح واژه مربی و ضرورت و اهمیت حضور رهیاران برای ارتقای جایگاه مربی پرداخت.

وی به ضرورت نقش راهبردی گروه های آموزشی به عنوان رهیار مربی اشاره کرد و ضمن تقدیر از فعالیت سرگروه های آموزشی و نقش آنها در توانمندسازی نیروها در طرح شهید همت، نقطه اوج این توانمندسازی را گفتمان سازی حرفه ای دانسته و برای ایجاد علم نافع به ضرورت حضور معلمان به ویژه معاونین آموزشی دوره ابتدایی در این نشست ها با علاقه و انگیزه توصیه کرد.

در پایان از تمام سرگروه های آموزش ابتدایی استان با اهداء هدیه و لوح تقدیر به پاس تلاش های یک ساله آنان قدردانی به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار