مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در شیراز:

فعالیت‌های انسان‌دوستانه کانون‌های یاریگران در حوزه اعتیاد قابل تقدیر است

شیراز (پانا) - مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با حضور در یکی از مدارس مناطق حاشیه‌نشین شهر شیراز از نزدیک در جریان فعالیت‌ کانون‌های یاریگران زندگی استان قرار گرفت و فعالیت‌های انسان‌دوستانه کانون‌های یاریگران و برنامه‌های پیشگیرانه این کانون‌ها در حوزه اعتیاد و رفتارهای پرخطر را قابل تقدیر دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های انسان‌دوستانه کانون‌های یاریگران در حوزه اعتیاد قابل تقدیر است

امیر تجلی نیا در بازدید از فعالیت‌های کانون‌های یاریگران زندگی استان فارس که همزمان با اردوی درون مدرسه‌ای مادران و دختران در حیاط مدرسه انجام شد، فعالیت‌های انسان دوستانه کانون‌های یاریگران و برنامه‌های پیشگیرانه این کانون‌ها در حوزه اعتیاد و رفتارهای پرخطر را قابل تقدیر دانست.

وی ضمن تقدیر از مدیر و کادر چندین مدرسه موفق در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از صدور تشویقی وزارتی برای ۵٠ نفر از مدیران دغدغه‌مند استان فارس خبر داد که در تیرماه سال جاری و همزمان با اختتامیه جشنواره استانی نوجوان سالم انجام خواهد شد.

وی، مدیران موفقی که با ایثار و از خودگذشتگی و مسئولیت پذیری، در مدارس پرخطر مشغول به کار می شوند را سرمایه های ارزشمندی برای آموزش و پرورش دانست.

وی در حاشیه این بازدید، ضمن شرکت در جلسه وبیناری که با حضور 200 نفر از مشاوران مدارس فارس برگزار شد، به گفت‌وگو و پاسخ به سؤالات آنها پرداخت.

قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان، مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش مدیر و کادر مدرسه گذاشته است

مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با حضور در مرکز اورژانس ١۵٧٠ فارس، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

وی در این بازدید در دیداری صمیمی با مدیران منتخب مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان و کادر مرکز ١۵٧٠، به تشریح بخش هایی از قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان پرداخت و به استناد این قانون به بیان بخشی از وظایف کادر مدرسه و معلمان در مواجهه با دانش آموزان در معرض آسیب پرداخت.

تجلی نیا گفت: با استناد به این قانون، سهل‌انگاری در تجهیز و بهسازی فضای مراکز مشاوره استان‌ها که بسترساز مداخله در بحران و ارائه خدمات مشاوره‌ای به کودکان و نوجوانان است، جرم‌انگاری شده است.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از فعالیت‌های دبیرخانه راهبری گروه آموزشی مشاوران کشور بازدید و از دست اندرکاران دبیرخانه تقدیر کرد.

با توجه به استقرار دبیرخانه راهبری گروه‌های آموزشی مشاوره کشور در شیراز، از فعالیت های این دبیرخانه در سال تحصیلی جاری بازدید و تجلی نیا در جریان عملکرد ملی این دبیرخانه قرار گرفت.

تجلی نیا فضای همدلی میان کارشناسان اداره مشاوره و گروه های آموزشی را قابل تقدیر عنوان کرد و عملکرد استان را که منجر به تولید ده‌ها ساعت فایل آموزشی در حوزه مشاوره تحصیلی و کنکور شده است را محصول گرد هم آمدن ظرفیت‌های کارشناسی استان در این دبیرخانه و در اداره مشاوره آموزش و پرورش فارس دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار