احمد صادقی در گفت و گو با پانا مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل کمیته صیانت از اعضای شورای شهر

تعریف فرآیندی در شورای شهر تهران برای رسیدگی به گزارش‌های واصله درباره فساد، ضرورت دارد

تهران (پانا) - رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران بر ضرورت تعریف فرآیندی در شورای شهر تهران برای رسیدگی به گزارش‌های واصله درباره فساد و همچنین لزوم تشکیل کمیته صیانت از اعضای شورای شهر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد تشکیل کمیته صیانت از اعضای شورای شهر

احمد صادقی در گفت‌وگو با پانا درخصوص آفت‌های برخوردهای سیاسی با موضوع مبارزه با فساد گفت: «کسانی که از مبارزه با فساد آسیب می‌بینند احتمال دارد اصلا سیاسی نباشند و آنها هستند که بیشتر به موضوع مبارزه با فساد دامن می‌زنند و سعی می‌کنند کسانی که موجب شدند منافعشان به خطر بیفتد را به سیاسی‌بازی و این که اهل فساد هستند متهم کنند؛ بنابراین به نظر من چنین آسیبی بزرگ‌تر از بحث سیاسی است.»

وی با اشاره به این که جریان‌های سیاسی به دلیل منافعشان از کارهای خوب طرف مقابل حمایت نمی‌کنند و اکثرا اجازه نمی‌دهند کارهای خوبی که یک گروه خاص سیاسی برای جامعه انجام می‌دهند به مذاق مردم شیرین شود و حتما باید این کار خوب را خراب کنند که مردم طعم شیرین خدمت را نچشند گفت: «مبارزه با فساد بیشتر از این که سیاسی باشد، بحث منافع کسانی است که به صورت شبکه‌ای یا بین شبکه‌ای و به شکل سازمان‌یافته، فساد ایجاد کرده و سیستم را مختل می کنند؛ لذا حالا که کارشان مختل شده بیشتر دامن می‌زنند که اینها هم از جریانات سیاسی استفاده می‌کنند؛ یعنی اینها هستند که جریانات سیاسی را در بحث فساد در مقابل هم قرار می‌دهند.»

صادقی ادامه داد: «باید ابعاد موضوع مقابله با فساد به مردم به صورت شفاف گزارش داده شود، ولی با حفظ آبروی افراد؛ البته شاید مسائل امنیتی هم در کنار بحث مبارزه با فساد باشد و نمی‌شود همه چیز را گزارش داد؛ اما بایستی چیزی که امکان گزارش دادن آن وجود دارد، کاملا شفاف به مردم گفته شود. از رسانه‌ها هم درخواست دارم کمک کنند و اگر گزارش موثقی مبنی بر فساد وجود دارد، فرایندی طی کنند و به نقطه‌ای برسند که برای اصلاح فساد کمک کنند. نیک می‌دانیم که در دین اسلام اشاعه فساد، خودش فساد است.»

صادقی تاکید کرد: «زمانی که فسادی را افشا می کنیم باید توجه داشته باشیم که مصداق اشاعه فساد نشود که خودش فساد و فسادآور است. بایستی در این زمینه دقت کنیم و کار را به سمت اصلاح ببریم.»

وی با بیان این که در شورای شهر تهران فرایندی برای رسیدگی به گزارش‌های واصله فساد نداریم و باید این فرایند ایجاد شود گفت: «کمیسیون حقوقی نظارت و یک کمیته فقط مخصوص نظارت داریم و باید همه گزارش‌هایی که به افراد می‌رسد به این کمیته برود و این کمیته بررسی کند و گزارش آن را بگیرد تا به هیئت رئیسه گزارش دهد؛ اگر نیاز بود به صورت رسمی این گزارش در صحن خوانده شود.»

صادقی تاکید کرد: «این که گزارشی به من برسد و آن را رسانه‌ای کنم روال خوبی نیست. افراد زیادی در معاونت پایش و نظارت شهرداری هستند که کار اداری می‌کنند و اینها باید کمک کنند. همچنین باید از سیستم‌های نظارتی بیرون از مجموعه استفاده کنیم و مستندات را بگیریم تا بررسی شوند. سپس کمیته ای مثل کمیته نظارت آن را به عنوان یک گزارش رسمی بیان کند که البته این کار را نداریم.»

این عضو شورای شهر گفت: «باید عضو شورای شهر هم صیانت شود و گزارش‌هایی که به اعضای شورای شهر می رسد نیاز به بررسی دارد. یک کمیته صیانت برای نمایندگان و اعضای شورای شهر می‌خواهیم که این را نداریم. قصد دارم در یک نطق پیش از دستور گزارشی آماده کنم و در شورا ارائه دهم و از اعضا بخواهم این اتفاق رقم بخورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار