برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کهگیلویه وبویراحمد تکریم شدند

یاسوج (پانا) - دانش‌آموزان، مربیان و داوران برگزیده کهگیلویه و بویراحمد در دوازدهمین دوره جشنواره "نوجوان سالم" تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کهگیلویه وبویراحمد تکریم شدند

دوازدهمین جشنواره "نوجوان سالم" با محورهای "ترویج شیوه های زندگی سالم"، "پیشگیری از رفتارهای پرخطر" و "ارتقای بهداشت روان" در سه بخش "خلاقیت های دانش آموزان"، "ابتکارات مدرسه ای" و "ابتکارات جامعه محور" با حضور مسوولان استانی و برگزیدگان جشنواره در روز سه شنبه خاتمه یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه اجتماعی جامعه هستند و کمک به شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برای رشد کردن و حضور در مسابقات، جشنواره ها ضروری است.

حسنعلی عزت خواه بیان کرد: جشنواره نوجوان سالم نقشی مهمی در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان دارد چرا که این دانش آموزان علاوه بر خودباوری و دستیابی به اهداف خود در زندگی، می توانند در عرصه های مختلف برای کشور افتخارآفرینی کنند.

مهارت "نه گفتن" را در فرزندان خود تقویت کنیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حاشیه این مراسم گفت: یکی از مهمترین مهارت های توانمندسازی فرزندان و به خصوص دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، "قدرت نه گفتن" است.

عیسی حسنی تصریح کرد: مهارت "نه گفتن" در دانش آموزان کمک می‌کند تا بتواند درخواست‌هایی که سلامت و امنیت او را تهدید می‌کنند رد کند.

حسنی یادآور شد: پدر و مادر و همه دست اندرکاران وظیفه دارند این موضوع را از کودکی به فرزندان خود آموزش دهند و تلاش کنیم به آن‌ها بیاموزیم که این حق طبیعی آن‌هاست که یک درخواست را بپذیرند و یا رد کنند.

سیگار، دروازه ای است به مواد مخدر

وی به استعمال دخانیات در خانواده ها و برخی از مراسم ها اشاره کرد و گفت: سیگار کشیدن که شاید عادی جلوه کند خود دروازه ورود به مواد مخدر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استعمال قلیان حتی به صورت تفننی را زنگ خطر دانست و تصریح کرد: مسیر اعتیاد از استعمال قلیان های میوه ای هموار می شود.

و به جایگاه دو نهاد "مدرسه" و "مسجد" در سلامت افراد اشاره کرد و گفت: تلاش کنیم که اثرگذاری این دو بیشتر شوند و رابطه خود را با اینها افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار